- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mne by zajímalo, jestli vůbec někdo z vás má ponětí, kolik Klimtových obrazů Český stát vlastní? Jakým způsobem stát dlouhodobě buduje své sbírky? Kolik peněz na to vydává? Kolik peněz vydělá na zápůjčkách a kolik jich vydá na zápůjčky? Kolik děl začínajících umělců ročně kupuje?
Tady se handrkují všichni o jeden obraz, ale byl někdo z vás někdy třeba v Lidicích, kde za naprostého nezájmu visel obraz, který najednou objevili všichni letos? Kupujete si umění? Kolik vás to stojí? Znáte nějakého malíře/sochaře? A víte, že naprostá většina z nich žije z ruky do úst?
Klimt je líbivé umění, ale je opravdu úkolem Českého státu hromadit tohle?
Chytře jsi to sepsala,...ale neexistuje kontroverznější oblast než je právě kumšt Vezměme ty obrazy - pro někoho tento druh umění končí Rembrantem, pro jiného Kokoschkou ...a je někdo z nich méně významný pro lidstvo
Klimtovy obrazy jsou teď v módě. Je možné, že za 50 let po nich nikdo neštěkne. Rembrandt apod. jsou na tom z principu podobně, ale jejich popularita a hodnota se osvědčila po staletí. nakonec cenné už byly hned po vzniku, což se o malbě 20. století rozhodně prohlásit nedá.
Nejdůležitější na celé věci je to, že obraz nemá žádný vztah k Českým zemím. Namalován Rakušanem ve Vídni, vlastněn rodinou, žijící v Rakousku, a jen shodou okolností byl dočasně na našem území.
Památková ochrana by se měla vztahovat k zásadním dílům, které mají silný vztah k českému území či historii. Ani jedno z toho ten obraz nesplňuje.
Jsem podjatá, mám raději moderní umění a Klimt mi nic moc neříká. Stejně tak Kupka, z něhož mají u nás všichni snobové orgasmus.
Někdo holky, jinej vdolky. Já nemám ráda tzv. moderní umění
myslím si, že umění není kontroverzní, spíše by měl stát pracovat na vzdělávání, abychom uměli poučeně dospět ke konsensu, co má stát v té oblasti dělat. A fakt si myslím, že vývozem jednoho Klimta neutrpíme, zejména ne proto, že si to každý může vyhledat na webu, když to chce tak velmi vidět. Já jsem například nikdy Monu Lisu naživo neviděla, přesto vím, jak vypadá. A i v těch Lidicích často visela kopie Strýčka Rudiho, když jsem tam byla (zápůjčka). A asi se shodneme na tom, že umění začíná s lidstvem a nikdy nekončí.