Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nudná a nevýrazná, hodnotí experti letošní kampaň. Poznáte slogany stran?

  2:13aktualizováno  2:13
Krotká a nevýrazná. Tak hodnotí experti kampaň před letošními krajskými a senátními volbami. Strany totiž, až na ČSSD, vsadily oproti volbám v roce 2008 spíše na nekonfliktní témata. Ubylo antikampaní a stírají se rozdíly mezi tím, co jednotlivé strany hlásají.

(koláž z některých sloganů)

"Není nastolena žádná výrazná agenda. Všechny kampaně jsou univerzální a nabízejí to samé," řekl k letošní kampani mediální expert a šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl, podle kterého je to znát především u velkých stran. Jejich kampaně jsou prostě zaměnitelné.

Poznáte slogan?

Zkuste si tipnout, jaká strana které předvolební heslo používá.

Z předvolebních billboardů a plakátů až na výjimky zmizely slogany štvoucí voliče proti konkurenci. Ve srovnání s rokem 2008 jsou lidé také mnohem méně vystaveni různým antikampaním.

Této taktice zůstala z velkých stran věrná víceméně jen ČSSD. "Oproti minulým krajským volbám, kdy se vymezovala vůči jasně danému politickému tématu poplatků v nemocnicích, jdou její výpady tentokrát proti vládě všeobecně," hodnotí postup sociální demokracie odborník na marketing David Říha.

Fotogalerie

Přestože se podle Köppla celkově situace uklidnila, u některých menších politických stran a nezávislých kandidátů je přeci jenom určitá radikálnost vidět. "Řada jejich hesel je určena pro lidi, kteří slyší na populismus," dodal.

Strany konečně pochopily, jak zaujmout voliče

Určitý posun se odehrál i u grafické podoby předvolebních kampaní. Říha tvrdí, že i v této oblasti se strany zlepšují. A pozitivní změny vidí i v přístupu k tvorbě volebních sloganů. "Zdá se mi, jakoby strany napříč spektrem, velké i malé, konečně pochopily, že mají na komunikaci s voličem jen jednu větu. A s ní by měly říct to hlavní a v ideálním případě i zaujmout," komentoval zlepšení Říha.

Navíc podle něj mizí i rozdíly v grafické podobě billboardů. "I prezentace stran a hnutí, jejichž rozpočty jsou značně omezené, začínají vypadat profi. Je totiž stále snazší sehnat grafika, který třeba za pivo dokáže udělat pro stranu, které fandí, dobré vizuální materiály," dodal. Malé strany tak začínají dohánět své silnější soky, kterým grafiku dělají profesionální reklamní agentury.



Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Na univerzitách vědkyň přibývá, v praxi ubývá. Vědu neskloubí s mateřstvím

Ve vědět musíte pořád zkoušet. A připravovat se na to, že to třeba zase...

Na českých univerzitách přibývá mladých badatelek. Zatímco v roce 2000 jich byla víc než třetina, v současnosti ženy...

Policie může na Babiše a Faltýnka, zmatky na Libeňském mostě a další sníh

Andrej Babiš a Jaroslav Faltýnek na pátečním jednání Poslanecké sněmovny. (19....

Sledujte Zprávy iDnes.tv. Uvidíte hřímajícího Babiše a sprostého Faltýnka, zmatky na Libeňském mostě, uzavřeném do...

Babišovy výroky ohrožují důvěru v naši práci, ohradila se policie

Budova policejního prezidia v Praze (ilustrační snímek)

Policie odmítla tvrzení premiéra Andreje Babiše (ANO) z dnešního jednání Sněmovny, že je v Česku možné objednat si na...

Najdete na iDNES.cz