Vůbec první veřejně známý případ, kdy samořízené auto usmrtilo chodce, vzbudil v pondělí obavy o plánované uvedení těchto vozů do ostrého provozu v USA. Podle policie to však patrně nebyla chyba automatického ovládaní vozidla, ve kterém seděl řidič pro případ náhlé nutnosti zasáhnout do řízení.
„Je zcela zřejmé, že by bylo těžké zabránit této nehodě v jakémkoli modu řízení,“ řekla listu San Francisco Chronicle policejní náčelnice z města Tempe Sylvia Moirová. Žena, která v noci na pondělí vedla svůj bicykl podél jedné z ulic tohoto předměstí Phoenixu, podle ní náhle vstoupila do vozovky z neosvětleného místa.
Bez řidiče budou auta spolehlivější, ale zatím se bez člověka neobejdou![]() |
„Řidič vypověděl, že to bylo jako blesk, když žena před vůz vstoupila,“ uvedla policistka.
Její slova dávají podle médií naději na to, že nehoda nijak nezpomalí snahu o rychlé povolení provozu autopilotovaných vozů v USA. Jejich vývoji se kromě Uberu věnuje například technologický gigant Google, výrobce elektromobilů Tesla Motors či klasické automobilky.
Některé z nich včetně samotného Uberu přerušují testovací provoz či o tom uvažují. Podle vyjádření arizonských úřadů však patrně nemají důvod obávat se zpřísnění podmínek. Mluvčí arizonského ministerstva dopravy Kevin Biesty dnes podle Reuters uvedl, že současná regulace jejich provozu je dostačující.
„Domníváme se, že v tuto chvíli máme dostatečné zákony regulující provoz samořízených vozů,“ řekl Biesty.
Starosta Tempe Mark Mitchell prohlásil, že nebude požadovat po firmách přerušení testovacího provozu, avšak rozhodnutí Uberu počkat s dalšími jízdami do úplného vyšetření nehody vítá.