- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Daňové přiznání můžu podepsat elektronicky, ale smluvní přepravu ne?
Jenže daňové přiznání podepisujete digitálním podpisem (hash dokumentu je zašifrován privátním klíčem, přičemž odpovídající veřejný klíč byl předtím ověřen a podepsán nezávislou autoritou).
Silně pochybuju, že by toto Uber implementoval. Už proto, že digitální podpis většina lidí nechápe a nemají ho.
Opět platí staré heslo z filmových "Básníků":
"Dej blbci funkci - a vymyslí lejstro."
Všechno životaschopné musíme oštemplovat, zregulovat, vymyslíme další KOMISI...
Až to zcela umře.
Klasický socialismus.
Mimochodem – zloděj zde křičí „chyťte zloděje“.
Schválně jsem jel jsem s Uberem – zadal jsem VE TŘI RÁNO v mobilu místo odjezdu a destinaci – a okamžitě jsem obdržel nabídku 5ti vozů okolo – S PŘESNOU KONEČNOU CENOU (!)
Klikl jsem si na nejlepší nabídku (byla o cca 50% levnější než obvyklá cena taxi) – na místě byl DO MINUTY – v cíli jsem zaplatil mávnutím karty – a když jsem během minuty došel domů a zapnul si počítač – tak jsem měl – K MÉMU ÚŽASU - v mailu DAŇOVÝ DOKLAD s číslem IČO, DIČ – a se všemi daňovými náležitostmi – včetně MAPKY PROJETÉ TRASY a ještě s věrnostními body na příští jízdu...
Takže kdo tu jezdí načerno, aha?
Volná soutěž a boj o přežití = zákon pokroku a zachování veškerého života.... Kováři v továrnách už snad také nerozbíjejí stroje - ne?
V bance podepíšu smlouvu elektronicky. Ale když chci někam jet autem, tak to nejde? Neuvěřitelný drzost a lobbing taxikářské mafie a neochota či neschopnost magistrátu to pochopit. Buď tam dělají totální blbci, nebo totální korupčníci.
V bance podepisujete další smlouvy skrze IB zpravidla na základě rámcové smlouvy o poskytování služeb, kterou jste předtím podepsal na papíře.
Teoreticky můžete smlouvu s bankou podepsat i digitálním podpisem, ale protože o skoro nikdo nemá, tak to nepovažuji za podstatné.
"...teď tak zůstává skutečnost, že zákon také stanoví, že smlouva na takovou přepravu nesmí být podepsána přímo v autě před samotnou jízdou a hlavně musí být vystavena na papíře. Zákon tedy nebere v potaz digitální podpis smlouvy skrz aplikaci, kterou dnes využívá Uber..."
Co to je za novinářskej blábol zase? Snad každý, kdo není úplný právní analfabet, zná rozdíl mezi písemnou formou a listinnou formou. Písemná forma je samozřejmě dodržena i u elektronického textu, a elektronický podpis je právně naroveň vlastnoručnímu - fakticky má samozřejmě hodnotu vyšší, protože vlastnoruční podpis je v dnešní době jako autentizační prostředek naprosto nefuknční a přežitý.
V případě nenadálé kolony bude cena přepočítána, sděluje na dotazy svých řidičů Uber, takže se nic nemění, je to jenom další marketingový podvod..
Až se minimálně 3 řidiči "běžného" taxíku z ulice trefí na stejnou vzdálenost alespoň do stejné stokoruny, tak má cenu začít diskutovat jaký je rozdíl mezi marketingovým a skutečným podvodem.
Smluvní doprava tady je už asi třicet let, můžete si tak pronajmout auto s řidičem, autobus nebo třeba parník.
Až na to, že na ten parník se nevztahuje regulace zákonem o silniční dopravě.
Co brání taxikářům používat obdobnou aplikaci jako UBER ? ..jen jejich nenažranost a možnosti podvodů na zákazníky
Samozřejmě aplikace existují a hojně se používají.
"Taxametry dokáží trasu měřit přesněji než GPS modul v telefonu." Jo, mega super turbo taxametry nemají chybu!
To už říkám dlouho, když mi taxikář nabídne cenu předem, tak mě už jen zajímá, jestli má licenci a auto v dobrem stavu! Tohle chci ale i od Uber.
Pokud taxikář nabídne cenu předem, tak se tím přizná, že je podvodník. Hraje si na taxikáře a přitom nedodržuje základní pravidla, která pro taxikáře platí.
Podle platné legislativy nemusí mít auto označení taxi a taxametr, pokud je cena domluvena písemně (elektronicky) předem. Řidič ale musí (pokud jezdí v Praze) mít zkoušky z místopisu. Mohla by to změnit novela, která se teď bude projednávat v Parlamentu.
Kdyby to před pár lety neupravili dle přání taxilobby, tak byl klid