Londýnský exstarosta Boris Johnson pořádá turné na podporu Brexitu - odchodu Británie z EU. Není se co divit, ochota Britů zůstávat ve sdružení s problematickou funkčností se stále snižuje a v současné době je to tak půl na půl. David Cameron, britský ministerský předseda, patří do opačného tábora a rozhodl se celou záležitost pojmout se vší vážností - na finálních šest týdnů kampaně Stronger in Europe najal agenturu M&C Saatchi. Britské reklamky si velice dobře uvědomují, co by pro ně konkrétně znamenalo, kdyby se Britové ve čtvrtek 23. června rozhodli opustit EU - devět z deseti kreativních agentur dalo jasně najevo, že by je tento krok mohl poškodit.
Veřejný sektor je v Británii největším zadavatelem a už jen náklady, spojené s Brexitem, by se do reklamních objemů zcela jistě promítly. M&C Saatchi měli na starosti kampaň za udržení Skotska v rámci Británie, která dopadla dobře, navíc už 35 let spolupracují s konzervativci. Výkonný ředitel agentury Tom Firth řekl, že se má kampaň soustředit na "pozitivní důvody pro setrvání v Evropě" a "reálné nebezpečí odchodu". Nechme se tedy překvapit, jestli to bude vypadat více jako odstrašující nápisy na krabičkách cigaret nebo jako kampaň "Bývalí kuřáci jsou nezastavitelní". Všichni vědí, co je tady v sázce, a tak se budou emoce odvažovat na lékárnických vahách.
David Cameron, britský ministerský předseda, patří do opačného tábora a rozhodl se celou záležitost pojmout se vší vážností - na finálních šest týdnů kampaně Stronger in Europe najal agenturu M&C Saatchi. (Foto: ČTK)
To organizace PETA, která chrání zvířata před zlými savci, si s intenzitou a tonalitou nedělá hlavu ani v nejmenším. V minulosti se snažili zaujmout jak pozitivně, viz jejich reklama, kde se souloží se zeleninou, nebo naopak série billboardů s poselstvím "všichni lidé jsou nacisté - chovají se ke zvířatům stejně jako k Židům". Tentokrát si vzali na paškál obchody s luxusním oblečením a kabelkami. Rozepnete úhledně poskládaný oblek, otevřete kabelku - a objeví se vám to, co mají zvířata pod kůží, ze kterých jsou dané výrobky ušity. Prostě živé pulzující maso.
Viceprezident PETA Jason Baker uvedl: "Každoročně jsou zaživa staženy stovky tisíc tvorů, a všechny jen kvůli luxusním botám, páskům či peněženkám. Chceme ukázat zákazníkům těchto obchodů, že krve a střev ve skříni se zbaví jen veganským oblečením, boty a doplňky."
O efektivitě kampaně máme své pochybnosti - jelikož ale PETA vynakládá na reklamu opravdu nemalé částky, minimálně jejich sponzoři budou určitě spokojení.
Zdroj: PETA
A taky nevíme, zdali by taková reklama prošla jinde než v Asii, kde se s tím fakt moc nepárají. V takovém Norsku například zakázali jakoukoliv reklamu na "hezká těla". Spoře oděné ženy ani sebejisté muže s pekáčem buchet už v norském Trondheimu neuvidíte ani na zastávkách, ani na veřejných toaletách nebo městských kolech. Rozhodla o tom levicová městská rada. Nechce na městském majetku propagovat "falešnou image modelů a modelek". Ale co, Norové byli vždycky divní. A ne, nemyslím jen jejich sociální služby.
Takovouhle reklamu už v Trondheimu neuvidíte. Zdroj. Twitter.
Dnešní čistě reklamní rubriku zakončíme pozitivní kampaní. Akira Suzuki, kreativní zaměstnanec japonské agentury Dentsu, dostal nápad, jak upozornit na zásadní problém: pouze 300 Japonců dostane za rok svůj transplantovaný orgán, potřeba by jich bylo 14.000. Vynikající nápad, jak zvednout povědomí o tomto tématu.
Hezký víkend!