Tato technologie je šetrnější k životnímu prostředí a levnější než kdyby se tunel musel hloubit přímo pod dnem Vltavy.
V současné době je jedna tunelová roura pod vodou, zatímco druhá je nachystaná na břehu a řeku by měla začít překonávat v létě.
"Je to jediná příležitost, jak projít tunel metra pod vodou pěšky, za dva roky už to bude možné pouze vlakem metra," řekl náměstek primátora Martin Hejl.
Tento způsob překlenutí řeky zvolili pracovníci Metrostavu proto, že kdyby tunel razili razícím štítem, museli by jít zhruba sedmnáct metrů pod dno Vltavy, což kvůli stoupání z Troje do Kobylis na pravém břehu Vltavy nebylo možné. Takto tunel dělníci upevní asi tři metry pod vodou.
Tunel je součástí pokračování trasy C z Holešovic do Severního města.
Konstruktéři nového tunelu metra, který bude součástí trasy z Nádraží Holešovice do Ládví, řešili řadu technických problémů. Tunel museli například vyvážit s přesností na jedno procento. (17. května 2002) |
Konstruktéři nového tunelu metra, který bude součástí trasy z Nádraží Holešovice do Ládví, řešili řadu technických problémů. Tunel museli například vyvážit s přesností na jedno procento. (17. května 2002) |