Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková sdělila, že se jedná o úseky typově podobné s těmi, na nichž se již zvlnění objevilo: části vozovky ve stoupání, kde se střídá beton s asfaltem a svítí na něj intenzivně slunce.
Seznam rizikových míst si vyžádal ministr dopravy Vít Bárta. Dosud není jasné, o které úseky silnic či dálnic se bude jednat, ani o jaký druh opatření půjde. "Zatím tento dokument na ministerstvo dopravy nedorazil, proto nelze upřesnit, jaká opatření budou případně přijata. Jednou z možností, o které se dá teoreticky uvažovat, je snížení nejvyšší povolené rychlosti," řekl mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.
Preventivní opravy těchto míst se podle mluvčí ŘSD Vápeníkové nechystají. "Je to velmi nepravděpodobné," uzavřela mluvčí.
První nebezpečné zvlnění se objevilo před týdnem na 122. kilometru dálnice D5 u Benešovic na Tachovsku. Rozpínáním betonových desek, které tlačily na asfaltovou část vozovky, vznikl na dálnici "skokánek" ve výšce asi pětatřiceti centimetrů.
Další problémy spojené se spojením betonové a asfaltové části vozovky se objevily také na Pražském okruhu, v důsledku veder popraskala i přistávací dráha na letišti ve Vodochodech.