Měli tuto sobotu sraz před zlínskou vozovnou ještě za tmy. Čekal na ně vedoucí dopravního úseku Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Pavel Nosálek, nejnovější trolejbus Tr24, který má i dieselagregát a může jezdit mimo trolejové vedení, i historický červený trolejbus Tr9. Celý den s nimi jezdili i se skupinou podobně zapálených ostravských fanoušků městské dopravy po celém Zlíně a Otrokovicích, fotografovali, vyptávali se řidičů na technické detaily, prozkoumávali taje zlínské vozovny.
Zlínský spolek přátel trolejbusové dopravy vzniká až po šedesáti letech existence tohoto dopravního prostředku ve městě. Hlavním iniciátorem jeho vzniku je jednadvacetiletý zaměstnanec finančního úřadu Pavel Trávníček. Už má napsané stanovy. V nejbližších dnech se budou posílat ministerstvu vnitra pro oficiální registraci občanského sdružení. „Máme 26 zájemců, z nichž asi třináct tvoří jakési zdravé jádro. Členem může být každý, jehož koníčkem je městská doprava a je starší 15 let,“ říká Trávníček.
Zlínští fandové se začali společně scházet už přibližně letos v květnu. Od té doby byli na zkušenou u podobného kroužku v Ostravě a v Pardubicích. Další exkurze do měst, kde jezdí trolejbusy, plánují.
A nejsou to jen samí muži. Ke zdravému jádru patří i osmnáctiletá studentka Veronika Mičáková. „Moje maminka je řidička trolejbusu a mně se tato profese moc líbila. Jako malá jsem si ani nehrála s panenkami, ale jen s autíčky a modely autobusů,“ prozrazuje na sebe.
Fandové se těší, že jim dopravní společnost dovolí, aby se mohli starat o zlínský historický trolejbus Tr9 a například obnovit jeho podobu i v detailech podle doby, kdy v ulicích jezdil. Možná se k němu pokusí sehnat ještě i vlečku.