Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Třetina metra je pod vodou

  18:49aktualizováno  18:49
Třetina stanic metra je pod vodou. Oprava zaplavených úseků v centru Prahy potrvá i několik měsíců. Komplikovaná dopravní situace v metropoli se proto v nejbližší době nezlepší. Škody se už vyšplhaly na dvě miliardy korun. "Situace však může být i mnohem horší, protože jsme neviděli všechny zatopené stanice," řekl iDNES ředitel metra Ladislav Houdek.

Při současné povodni se stalo něco, s čím projektanti metra vůbec nepočítali ani v těch nejčernějších snech. Rozlitá Vltava dosáhla takové síly, že v některých stanicích překonala i tlakové uzávěry. V současné době je pod vodou patnáct stanic z toho dvě jsou přestupní. Celkem je na třech trasách metra čtyřicet sedm stanic.

Na trase A je pod vodou Malostranská, Staroměstská a Můstek. Zatopené stanice trasy B jsou Vysočanská, Českomoravská, Palmovka, Invalidovna, Křižíkova, Florenc, Náměstí Republiky, Můstek, Národní třída, Karlovo náměstí a Anděl. Z trasy C to jsou Nádraží Holešovice, Vltavská a Florenc.

Stav v uzavřených úsecích metra se zhoršil v noci na čtvrtek a během dopoledne. Vodu do tunelů začaly propouštět některé tlakové uzávěry, protože jsou zkonstruovány pouze pro stoletou povodeň.

"Nevíme, odkud se k nám voda dostává. Proudí pravděpodobně i z kanalizace," uvedl Houdek. Vody v tunelech neubývá, protože čerpadla kvůli výpadkům proudu nefungují.

Během celého dne chodili technici Dopravního podniku po zaplavených stanicích a zjišťovali rozsah škod. "Všechny škody jsme neviděli, protože stanice jsou pod vodou. Částka může být vyšší než dvě miliardy, ale také se nakonec mohou škody ukázat jako menší," dodal Houdek.

Přesný rozsah škod bude vedení metra vědět, až stanice nebudou pod vodou. Už teď je jasné, že škody vznikly především na elektrických rozvodech metra. "Příčiny zatopení nelze v tomto okamžiku určit vzhledem ke stávající vysoké hladině vody v Praze. Další podrobnosti budeme vědět až v okamžiku, kdy bude možné ze zatopených stanic odčerpat vodu," uvedla mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Současný provoz podle Houdka ohrožen není. Fungující úseky jsou totiž nad úrovní zatopených tunelů.

Zatopený eskalátor ve stanici metra Florenc, 16. srpna 2002

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Cestující museli do křižovatky tlačit autobus sněhovou břečkou

Cestující v Brně museli roztlačit autobus

Vlastní silou se museli minulý týden vypořádat někteří cestující MHD se sněhovou kalamitou v Brně. Jeden z autobusů...

V hořícím hotelu jsme byli za tři minuty, řekl hasič v Rozstřelu

Mluvčí a vyšetřovatel pražských hasičů Martin Kavka (vlevo) a Jiří Španer z...

Situace v hořícím hotelu Eurostars David byla dramatická, uvedli v Rozstřelu mluvčí a vyšetřovatel pražských hasičů...

VIDEO: Razicí štít Viktorie rozebírají, zatím pro něj není využití

Razicí štít Viktorie, který se prokousával zeminou u Plzně pro stavbu...

Razicí štít Viktorie, který na okraji Plzně prorazil dva tubusy nejdelšího železničního tunelu v České republice, už...

Najdete na iDNES.cz