Neznamená to ale, že můžete vynechávat další formy. V roce 2018 bude platit, že zásadní bude správné využití integrované reklamy prostřednictvím více mediálních nástrojů. Tak, abyste zasáhli správně cílovou skupinu a ta si vás zapamatovala. Jen ti nejvýraznější a nejsnáze zapamatovatelní získají maximum. Integrovaná reklama bude nadále znamenat správný mix TV, rádia, tisku, vyhledávacích nástrojů, displej reklamy, sociálních médií a dalších možných forem.
Lepší cílení i placení
Rok 2018 přinese odklon od masivního využití influencerů. Je jich málo a mají stále stejný zásah. Jejich prostřednictvím se navíc nedaří oslovit okrajové a menší cílové skupiny. Pomůže v tom rozšířená snaha spojit se s mikroinfluencery, která je sice náročná na realizaci, ale bude přinášet výsledky.
V mobilní reklamě se bude více využívat možností cílení pomocí GPS, ale i RFID technologií. Lepší spolupráce s operátory umožní využití informací o lidech podle toho, kde se vyskytují a jak často.
Sociální média ještě více zatlačí na nutnost platit a kdysi snadno a organicky dostupné médium se přesune skoro exklusivně do role placeného. Přinese to nutnost navýšit reklamní rozpočty a více tlačit na návratnost a výkon. Pokročilé možnosti cílení a nové formy reklamy ale budou stále znamenat, že jde o jeden z nejúčinnějších nástrojů reklamy.
Důraz na video i ochranu osobních dat
Hitem v reklamě bude mizející obsah, tedy to, co před lety zavedl Snapchat a Facebook (i další) to velmi úspěšně kopírují a co je tak oblíbené mezi mladšími cílovými skupinami. Příběhy ve všech dostupných formách se stanou zásadním nástrojem reklamních i marketingových aktivit.
Vyšší důležitost bude mít video reklama ve všech podobách, jak je známe ze sociálních sítí, včetně live videa. Zásadní bude, aby video reklamní aktivity byly použitelné na mobilních telefonech a dalších zařízeních.
GDPR (ochrana osobních dat) a ePrivacy se v řadě případů projeví ztížením podmínek a zvýšením nákladů, ale po počátečních zmatcích přinese pozitivní změny. Větší důvěryhodnost, transparentnost, vyjasnění vztahů. Ale i vyčištění trhu od těch, kdo nepodnikají čistě a podle pravidel.
Digitál. A zase digitál...
Na mediálním trhu bude pokračovat ústup tisku i rádia, rozpočty i diváci či posluchači se budou nadále přesouvat do digitálu. Rádio nahradí streaming, kina bude více a více ohrožovat filmový streaming, hudba bude též více a více streamována. To vše přinese nové možnosti reklamy. Internetový inzertní trh bude sice ovládán giganty jako je Facebook a Google, ale neznamená to, že byste se měli omezovat v rozmachu.
Autorem článku je Internetový publicista, odborník v oblasti sociálních médií a konzultant Daniel Dočekal, v současnosti působí jako Chief Digital Officer v Rubikon PR, rozhovor s ním si můžete přečíst zde.