Spolu se svými kolegy ukazuje na několik desítek míst v Praze, kde tramvaje musí stát a zbytečně dávat přednost automobilům. "Na některých zbytečných stopkách čekáme i několik minut. Když jich máme na trase víc, zpoždění naroste na deset minut i více," tvrdí Dub.
Někde přednost aut podle tvrzení řidičů přímo ohrožuje bezpečnost tramvají. Riskantní prý bývá průjezd Vítězným náměstím v Dejvicích. Tramvaj, která vyjíždí ze středu kruhové křižovatky, musí dávat přednost všem vozidlům, a pokud ji podle Duba někdo nepustí, nedá se křižovatka bezpečně projet.
Místa, kde tramvaje musí dávat přednost autům - Vítězné náměstí |
Šéf magistrátního odboru Jan Heroudek však namítá, že každá křižovatka se posuzuje především z hlediska bezpečnosti silničního provozu. "Řidiče tramvají chápu, ale my musíme brát ohled i na ty ostatní. My nemůžeme městskou dopravu preferovat za každou cenu," dal najevo Heroudek.
Na místech, na která si řidiči tramvají stěžují, by podle něj změna přednosti způsobila pořádné komplikace. "Tak by tomu bylo například na Břevnově, kde tramvaje z Bělohorské pouští auta, která jedou po Patočkově. Jestliže bychom to změnili, byly by tady srážky na denním pořádku," řekl.
Na semaforech na Vypichu jsou podle něj zvýhodněny tramvaje i nyní. Rozdíl je pouze v tom, že nyní se o ní musí dělit i s autobusy, které přijíždějí z Petřin a od Strahova.
Ředitel pražské dopravní policie Zdeněk Bezouška o změnách na Vypichu údajně nic neví. "Se zástupci Dopravního podniku jednáme každý týden. Rozumným návrhům na změny v dopravě se nebráníme," řekl Bezouška.
Řidič Dub se svými kolegy se pokoušel jednat se zástupci magistrátu i dopravní policie. Příliš však neuspěli. "Policisté nás ignorovali a po setkání s panem Heroudkem máme dojem, že městu jsou autíčka milejší než tramvaje," dodal Dub.