"V červnu jsme podepsali nájemní smlouvu s magistrátem, který je vlastníkem komunikace. Jelikož jde o kulturní projekt, stojí nás roční pronájem prostoru pouhých čtyřicet tisíc korun. Dosud ale marně čekáme na povolení od odboru dopravy Prahy 1," uvedl Sliva.
Vedoucí odboru dopravy první městské části Karel Žrout však podotýká, že majitel stále nedodal vyjádření odboru památkové péče. "Rozhodnutí památkářů je nutné, jelikož Můstek je v památkovém pásmu. Tramvaj dnes na pěší zóně stojí neoprávněně," sdělil s tím, že do dvou týdnů by se mělo rozhodnout, co s ní bude dál.
Na radnici totiž přišla stížnost jednoho z nájemců paláce Rapid, před kterým je tramvaj umístněna. "Stěžují si, že kvůli objektu nejsou vidět jejich prostory a snižuje se jim zisk," sdělil Žrout.
"Někdo, komu zřejmě překážíme tramvaj počmáral fixem," říká Petr Vacek, který vůz po tři roky dával dohromady. Reakce většiny kolemjdoucích jsou však podle něj pozitivní. "Hlavně starší lidé, kteří podobné tramvaje ještě pamatují, si pokaždé vyskočí na stupínek a vzpomínají, jak kdysi jezdili, zavěšení na madlech a namačkáni na sebe."
Vedle stálé expozice budou moci návštěvníci tramvajové galerie vzhlédnou i další výstavy. "Na adventní období plánujeme výstavu grafik Mikoláše Alše, připravujeme výstavu o secesním architektovi Janu Kotěrovi, který dal ve své době podobu pražským tramvajím," uvedl Tomáš Sliva.
Tramvaj číslo 216, vyrobená v roce 1908 v Ringhofferových závodech , patří mezi národní technické památky. "Objevil jsem ji na faře poblíž Olomouce, kde sloužila jako altánek," řekl Sliva. Až do roku 1961 však jezdila po všech pražských linkách, dokonce i po Karlově mostě. Dnes už existují pouze čtyři exempláře tohoto vozu, které lze vidět v muzeích v Amsterodamu, Sarajevu a Střešovicích.