Tomio Okamura on-line

Tomio Okamura, 35, manažer CK
velikost textu:
vydáno 27.7.2007 14:00
České turisty vyděsil uprostřed prázdnin krach dvou cestovních kanceláří. Budou se podobné situace letos ještě opakovat? Jak poznat, která cestovka je dostatečně zajištěná?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. července 2007 do 14:15

OTÁZKA: Dobrý den, poslouchal jsem Váš rozhovor o klesajícím přílivu turistů do Prahy, nemyslíte si, že turisté do ČR nejezdí proto, že kromě Prahy tady už nic není a tu od revoluce už všichni viděli? Reb
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, ano, musíme zapracovat na nabídce, jen památky už nestačí. Potřebujeme více velkých hotelů v regionech, vytvořit pestrou nabídku lokálních gastronomických specialit a nápojů, zlepšit naše chování ( i vzájemné) a vypořádat se s okrádáním. Je to vlastně jednoduché a přitom tak složité. Ale to už musí politici, my můžeme takto poradit, ale realizace už musí mít politickou podporu. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:01
OTÁZKA: Dobry den! Jsem spise vyznavacem individualni turistiky, tzv. batuzkar, ale parkrat uz jsem s cestovkou taky byl. Myslite si, ze cestovky za nase penize nabizeji adekvatni sluzby? Po revoluci jsem byl s CK Vitkovice Tours a s CK Alexandria. Prvni jemnovana byla vicemen v pohode, i kdyz hotel v Cerne Hore podle mne neoodpovidal pobytovemu zajezdu v hotelu, ale s CK Alexandria jsem byl dost nespokojen (napr. nas vysadili kdesi za mestem u benzinove pumpy s tim, ze si pro nas nekdo z mistni cestovky dojede apod.). Tolik tedy me zkusenosti a nastineny dotaz. R.
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, dá se říct, že cena zájezdu přímo odpovídá kvalitě ubytovacího zařízení. A slušné chování ke klientovi by mělo být automatickým standartem i u nejlevnějšího zájezdu. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:04
OTÁZKA: Pane Tomio, jsem presvedcen, ze jste skutecne muz na svem miste. At se Vam dari. Jsem docela zoufaly ze situace tykajici se nasich hotelovych sluzeb v ruznych reigonech CR. Mnohokrat jsem mel nabidky na poradani akci pro zahranicni turisty, ovsem kvalitni 4 hvezdickovy hotel, ktery napriklad asijsti turiste vyzaduji, citelne chybi. Rovnez i siroka skala bezchybnych sluzeb chybi. Jsme na tom skutecne tak spatne? Petr
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za milý mail. Ano, už o tom píši výše, tak se prosím podívejte, máme skutečně velké rezervy. Přitom počet turistů již skoro neroste.... Z mého pohledu v ČR chybí politická vůle na nejvyšších místech řešit systémově cestovní ruch. Proč se ani po 18 letech po revoluci nepodařilo politikům změnit např. umístění taxamentu v taxících nahoru na palubní desku, aby byl vídět ze všem míst, jako je tomu všude v západní Evropě ? Znám odpověď: protože na to kašlou. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, chci se Vás zeptat, proč místo místních průvodců v japonském jazyce, vozíte své průvodce z Japonska? Tímto berete práci místním průvodcům... Děkuji. S pozdravem Karel Karel
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, důvod je jednoduchý. Někteří čeští průvodci místo prohlídky Prahy neustále moje klienty okrádali, tahali je místo prohlídky Prahy neustále do obchodů se sklem apod. , kde pak žádali černé provize z nákupů mých klientů. Podobně tahali klienty i na lodě a klidně je protáhli během dopolední prohlídky i dvěma až třemi obchody. Klienti si mi pak neuvěřitelně stěžovali a i japonští parneři mi pak hrozili odebráním klientely, pakliže s chováním a okrádáním českých průvodců něco neudělám. Ani po opakovaných pohovorech čeští průvodci své chování nezměnili, dokonce mne začali vydírat tím, že je jich málo a že je stejně potřebuji. A pakliže je nenechám okrádat klienty, tak se všichni hromadně domluví a budou sabotovat práci pro mojí cestovní kancelář. Proto jsem to z nutnosti tenkrát musel vyřešit náborem japonský průvodců v Japonsku, proškolil jsem si je, vyřídil jim legální pobyt v ČR a od té doby již nemám od klintů ani jednu stížnost. Okrádat si svoje klienty skutečně nenechám, to je pochopitelné. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:24
OTÁZKA: Proč se nejmenujete Tomáš? Dežo
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, tak to nevím, asi protože jsem se narodil v Tokiu a asi protože by se to nehodilo k mému japonskému příjmení. Ale maminka mi říkala, že jí Tomio vždycky připomínalo Tomáše. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:25
OTÁZKA: Jaký je Váš názor na ceny zájezdů českých cestovek, kdy jsou uváděny bez dalších povinných příplatků. Jaké vidíte v tomto směru řešení ? Václav
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, již jsem na toto odpověděl výše, prosím mrkně te se na to. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:26
OTÁZKA: Dobrý den pane Okamuro. Rád si přečtu Vaše názory a zkušenosti z oblasti cestovního ruchu. Mám jeden konkrétní dotaz. Známý zakoupil dovolenou v hotelu v Egyptě podle svých představ už před půl rokem. Odlétat má za týden. V posledním měsíci až dvou se ale prokazatelně změnily služby a kvalita v hotelu natolik negativně, že klienti "jeho" CK houfně žádají o přesun do jiného hotelu nebo jsou danou CK přesouváni po několika dnech. Jak má tento člověk postupovat, aby nebyl nucen trávit 14 dní dovolené v hotelu, jehož kvalita šla rapidně dolů, příp. jak žádat po CK, aby jej ubytovala v jiném hotelu ve stejné destinaci se stejným počtem hvězdiček. Díky. Pěkný den. limach
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, důležité je, aby hotel odpovídal platné cestovní smlouvě tzn. musí mít stejnou kategorii a vybavení, které je napsáno v katalogu či v cestovní smlouvě. Pakliže tomu tak není, ihned zájezd písemně reklamujte. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 15:28

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.