Její rezignaci požadují někteří senátoři a také opoziční KDU-ČSL. „Ona vysvětlila, že to bylo selhání jejích podřízených a že z toho vyvodí personální důsledky,“ řekl Babiš. Premiér neřekl, zda je s jejím vysvětlením spokojen.
Čínský velvyslanec se podle něj choval velmi nestandardně. Připomněl i událost z přelomu roku, kdy čínský velvyslanec Čang Ťien-min podle Babiše lhal o obsahu jejich společné schůzky na téma varování před čínskými technologiemi a premiér s ním proto už nebude jednat.
„Z mého pohledu celá ta akce byla nešťastná,“ řekl šéf ČSSD a ministr vnitra Jan Hamáček. Nováková si podle něj má zjednat pořádek v odboru protokolu, který se měl poradit s protokolem ministerstva zahraničí. Podle Hamáčka mělo být jasně řečeno, zda se jedná o akci jen pro vedoucí zastupitelských úřadů, nebo zda to je konference pro investory.
„Pan premiér teď vyhodnocuje působení svých ministrů ve vládě a stále platí to, co jsme řekli na začátku, že si nebudeme vzájemně ministry kádrovat,“ odvětil Hamáček na otázku, zda bude ČSSD žádat konec Novákové ve vládě.
Ministryně Nováková byla pod palbou kritiky už kvůli tomu, že řekla, že za příliš drahá data mohou klienti mobilních operátorů, a to proto že příliš využívají připojení wi-fi a nečerpají svá data.
Nováková svou situaci ve vládě při příchodu na jednání nekomentovala. Premiér už se podle MF DNES dohodl na převzetí resortu s místopředsedou Rady pro výzkum, vývoj a inovace Karlem Havlíčkem.
Ťok označil zprávu o odchodu za aprílový žert
Zato ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok popřel, že se chystá sám odejít z vlády. „Já to považuji za aprílový žert,“ komentoval zprávu, že ve vládě dobrovolně končí. Ani premiér Babiš mu podle něj nic takového nenaznačil.
„Koalice funguje standardně,“ prohlásil také Ťok. „Mohlo by to být lepší, ale taky mnohem horší. Myslím, že byly okamžiky v minulé koalici, kdy to bylo horší,“prohlásil ministr dopravy.
Deník MF DNES se odvolává na důvěryhodné zdroje s tím, že svůj dlouho avizovaný úmysl odejít už měl oznámit Babišovi. Čekalo se však, až si premiér najde nástupce, což se mu údajně zatím příliš nedaří. Ťokovi přitížila sněhová kalamita, která ochromila dálnici D1 loni v prosinci. A nedávno také spor se šéfem poslanců ANO Jaroslavem Faltýnkem v souvislosti s kauzou Kapsch, jež se týká výběru mýta.
Ministr prý nechtěl odcházet s obrazem muže, který byl k rezignaci donucen kvůli zácpám na D1, nebo jako ten slabší v přestřelce s Faltýnkem. Kvůli tomu svůj krok odsouval, sám ho však dosud nepotvrdil. „Angličané mají pro takovou situaci hezký výraz – no comment,“ napsal MF DNES ministr dopravy.
Ťok čelil při příchodu na jednání vlády také otázkám na roli šéfa poslaneckého klubu ANO a prvního místopředsedy vládního hnutí Jaroslava Faltýnka v kauze tendru na výběr dálničního mýta. Faltýnek totiž musel ve Sněmovně opakovaně vysvětlovat, proč se sešel nejprve se zástupcem firmy Kapsch, která v soutěži nevyhrála, a vzápětí se šéfem antimonopolního úřadu Petrem Rafajem. „Je třeba nechat policii dělat její práci,“ řekl jen Ťok.