„Zvažovali jsme, jestli je animovaná forma pro téma domácího násilí vhodná. Hlavním cílem kampaně je vyznít pozitivně. To, že někdo podpoří oběť a pomůže jí v nelehké situaci, nebo to, že se partneři na sladění práce a rodiny domluví, je pozitivní,“ uvedla vedoucí vládního oddělení rovnosti žen a mužů Lucia Zachariášová na čtvrteční tiskové konferenci k představení spotů.
Ty začne od pátku vysílat Česká televize. Objeví se i na webu či sociálních sítích. Vytvořilo je studio KLUCIvespolek. To nyní zvažuje své přejmenování na KLUCIaHOLKYvespolek.
Část kampaně o domácím násilí se zaměřuje na jeho svědky a svědkyně, tedy na přátele, kolegy, příbuzné či sousedy. Chce je naučit nebezpečnou situaci rozpoznat a obětem pomoci. Druhá část cílí na rodiče malých dětí i na budoucí otce a matky. Má je podpořit v jejich rozhodování o rozdělení péče o domácnost a potomky.
Kampaň doplňuje web www.tojerovnost.cz. Informace jsou i na sociálních sítích. V hromadné dopravě v krajích jsou letáky a plakáty. Osvětovou akci doprovází logo, na němž jsou postavičky muže a ženy a rovnítko.
Celá kampaň vyjde zhruba na dva miliony korun. Čtyři pětiny částky poskytly norské fondy, zbytek státní rozpočet. K prosazování principu rovnosti se vláda zavázala ve svém programovém prohlášení. Slíbila, že bude usilovat o potlačení násilí a o slaďování práce a soukromí.