Ke smrtelné nehodě došlo kolem čtvrté hodiny odpolední místního času nedaleko města Čiang Mai. Motor letadla zhasl zhruba v polovině cvičného letu. Instruktor se ho pokusil opětovně nahodit, avšak neúspěšně. Odklonil tedy stroj do zalesněné oblasti Saraphi a náraz letadla nepřežil.
Druhý pilot, Thanawat Khunkhunthod, z nehody vyvázl jen s lehkým zraněním. Instruktor mu nařídil, aby se katapultoval, a Lueadkusol pak v letadle zůstal.
„Řekl mi, abych opustil letadlo. Sám se ho pokoušel ovládnout až do poslední minuty, aby se ujistil, že jsou civilisté v bezpečí,“ popsal tragédii Khunkhunthod. V Thajsku se jedná již o druhou tragickou nehodu tohoto typu za poslední dva roky.
Havárie pravděpodobně byla následkem selhání motoru českého letounu L-39 Albatros. Thajská armáda disponuje asi čtyřiceti letadly tohoto typu. Příčinu neštěstí úřady dál vyšetřují.
Prototyp letadla L-39 vyvinula společnost Aero Vodochody v čele s konstruktérem Janem Vlčkem. Poprvé vzlétl již v listopadu 1968. Thajská vláda stroje zakoupila v roce 1991.