Podle výzkumu společnosti Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací už téměř dvě třetiny televizních domácností přijímají stanice v HD rozlišení. Kontinuálně roste také vybavenost domácností dalšími technologiemi: stoupá jak počet notebooků, tak smartphonů nebo tabletů, tedy zařízení, na kterých je již běžně konzumován televizní videoobsah, píše v tiskové zprávě tisková mluvčí Eliška Morochovičová.
Televize zůstává s přehledem nejsilnějším médiem: nejenže Češi tráví jejím sledováním více času – dnes je to průměrně 3 hodiny 45 minut denně, ale vysílání také sledují ve vyšší kvalitě. 62 % televizních domácností přijímá stanice v HD rozlišení (o 8 % více než v roce 2016) a bezmála 90 % televizních domácností má v současnosti doma alespoň jeden plochý televizor.
ATO – Nielsen Admosphere, živá+TS0-3 pro 15+, 1. 1. 2008 – 31. 12. 2017
Roste ale také vybavenost domácností dalšími technologiemi: oproti roku 2016 například stoupl o 10 % počet domácností, v nichž najdeme alespoň jeden chytrý telefon (je jich 59 %), o 4 % více domácností má notebook (56 %) a tablet aktuálně najdeme ve 25 % domácností, což je o 3 % více než v roce 2016. Meziročně stagnuje počet stolních počítačů, ty má nyní 37 % domácností. Televizor se svými 95 % však nadále zůstává zdaleka nejčastěji se vyskytujícím mediálním zařízením v českých domácnostech.
ATO – Nielsen Admosphere, Zaváděcí a Kontinuální výzkum 2012-2017
Data o vybavenosti domácností přináší Kontinuální výzkum 2017, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje společnost Nielsen Admosphere jako nedílnou součást Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice. Výzkumu se v roce 2017 zúčastnilo 27 506 respondentů starších 15 let z 19 038 domácností.