Mezi čtyři největší výrobce patří Procter and Gamble (čisticí prostředky), Danone (jogurty), Unilever (šampony) a Nestlé (čokoláda). Nikdo ze zástupců těchto firem nebyl včera schopen potvrdit, zda právě vedení jeho firmy kampaň zrušilo.
Už zkraje týdne odřekl reklamu na ČT například Contactel, který měl objednán prostor pro sponzorský vzkaz před Událostmi. Také Eurotel odložil kampaň plánovanou na první lednový týden.
Mediální agentury včera vyčíslily první konkrétní ztrátu ČT. „Za prosinec přišla zhruba o deset milionů,“ uvedl Richter. Za leden odhadl celkovou škodu na 30 milionů - nikdo z klientů si nechce nyní předem rezervovat vysílací místo v reklamních blocích mezi zprávami. „Tyto bloky jsou nejisté a klienti nechtějí být spojováni se současným zpravodajstvím,“ dodal Richter.
Krize v televizi přišla podle mediálních expertů v nejméně vhodnou dobu. Právě na konci roku se uzavírají dohody, kolik kdo utratí příští rok za reklamu. Ale i vyčkávání inzerentů je pro ČT zraňující.
V lednu a v únoru, což nejsou reklamně silné měsíce, může televize buď získat, nebo hodně ztratit. Nejistotu klientů utvrzuje také to, že dosud neviděli programové schéma, podle kterého se rozhodují.
Kromě nižších tržeb čekají televizi i žádosti o uhrazení ušlých zisků za neodvysílané reklamy. „Zadavatelům vypadl určitý typ zákazníků, kteří nesledují komerční televize,“ uvedl ředitel Asociace reklamních agentur Jiří Mikeš. Například Sazka bude žádat kompenzaci několik milionů; musela nakoupit reklamní čas na Nově, aby mohla vysílat výsledky losování.