Nová digitální zpravodajsko-publicistická televizní stanice Z1 požádala Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o takzvanou kompenzační licenci. Licence umožňuje celoplošně vysílat v budovaných sítích pro zemské digitální vysílání v ČR. Zároveň požádala o licenci, díky níž by mohla vysílat v kabelových a satelitních sítích.
Z1 si zdánlivě vybrala ideální čas pro zahájení vysílání. Letošní léto, kdy z holešovických studií poprvé na diváky promluví její moderátoři, bude bohaté na sportovní události. I když jsou prázdniny, sport přitáhne k obrazovkám velké množství lidí.
Reportéři Z1 ale nemají zařízeny akreditace ani na mistrovství Evropy ve fotbale, ani na olympijské hry. "Štáby tam ovšem mít budeme, budou v blízkosti našich reprezentantů," řekl iDNES.cz generální ředitel televize Martin Mrnka. V současnosti prý dolaďují smlouvu s Českým olympijským výborem.
Po skončení fotbalového šampionátu a olympiády se Z1 bude sportu věnovat jako ostatním událostem. Z1 chce pokrývat důležité události z politiky, ekonomiky, kultury i sportu. "Chceme zaujmout cílovou skupinu lépe situovaných diváků, kteří žijí ve větších městech," doplnil Mrnka.
"Naším cílem je poskytnout standardní servis komerční zpravodajské televize, jaký úspěšně funguje v Evropě i ve světě," nastínil Mrnka záměr Z1. Prvních několik měsíců bude nová zpravodajská televize vysílat od sedmi hodin ráno do půlnoci.
Zprávy ze zahraničí možná dodají reportéři ČRo
Program bude rozdělen do několika bloků - dopolední, odpolední, podvečer, večer - které budou "bořit" magazíny, publicistické pořady, talk show a dokumenty. "Myslíme, že dokument může konkurovat celovečernímu filmu na konkurenčním kanále," poodhalil zpod pokličky nejvýše postavený muž Z1.
Nová digitální televize se chce k divákům dostat všemi možnými cestami. "Jednáme například se Správou letiště a Českými drahami o možnosti vysílat ve vlacích Pendolino. Rádi bychom byli také v obchodních centrech, například v Praze na Flóře," prozradil Mrnka.
Obsah bude připravovat více než sto redaktorů. Na dodávání regionálního zpravodajství Z1 chce využívat místní televizní agentury, například RTA.
Mrnka také počítá se zahraničními zpravodaji. Nepůjde ale o reportéry, jakými disponuje třeba Česká televize. Z1 chce pokrývat důležité události s pomocí Čechů a Slováků usazených v příslušné zemi. "Je možné, že se domluvíme se zpravodaji Českého rozhlasu," spekuluje.
V létě chce televize spustit reklamní kampaň, kterou o sobě dá vědět potenciálním divákům.