Před pěti magnetickými tabulemi, jejichž tématy byly například způsoby přenosu viru, možnosti bránění se nechtěnému těhotenství či sexualita řečí těla, se šestnácti- a sedmnáctiletí studenti skutečně usmívají. Mnohdy je však vtip jedinou záchranou před prozrazením nevědomosti.
"Jak si žena zavádí nitroděložní tělísko?" ptá se například jedné soutěžní skupiny takzvaná moderátorka, jejímž úkolem je u této tabule pokládat otázky na téma antikoncepce.
"Asi análním otvorem, ne?" odpovídá napůl v žertu šestnáctiletý mladík. Jeho spolusoutěžící vyprskne smíchy se slovy: "Myslíš jako při zácpě?" Po chvíli zvážní a sama se snažní dobrat odpovědi. I když ani ona se nevyhne krkolomnému výkladu, nakonec přece jen svému spolužákovi vysvětlí, že se tělísko zavádí do dělohy.
Co se například ve hře učí: |
PRÁVNÁ MANIPULACE S KONDOMEM - Při otevírání se vyvarovat použití ostrých předmětů (nůžky,nehty), fouknutím do špičky srolovaného kondomu identifikovat vnější a vnitřní stranu ("šmoulí čepička" - špatně, "sombrero" - správně). Uchopit kondom za špičku tak, aby v ní zůstal prostor pro semeno, a poté rolovat na ztopořený penis. |
Nejvíce diskusí vyvolává tabule, kde jsou na obrázcích namalovány situace, při kterých hrozí přenos viru HIV. Žáci musí posoudit, která ze situací nebezpečí nákazy skrývá. Obrázky například ukazují postavy muže a ženy při líbání, vaginálním, análním či orálním styku, ale také obrázky znázorňující činnosti jako holení, koupání v bazénu, kašlání či kýchání.
Když jedna z dívek ohodnotí francouzský polibek za nerizikový způsob přenosu viru, příslušná moderátorka ji opraví. "To je velmi rizikový způsob přenosu, protože jazyky mohou při vzájemném tření začít krvácet."
Pobavené úsměvy ihned vystřídá údiv. "Při francouzáku to můžu taky chytit?" ptá se nevěřícně dívka. Za devadesát minut je hra u svého konce. Žáci jsou většinou spokojeni. "Nebylo to nudné tak jako klasické přednášky, u kterých člověk i usne. Zaujalo mě to," řekla například šestnáctiletá Denisa Ditmarová.