Bohužel současně roste geometrickou řadou počet nezodpovězených otázek, proč tomu tak je.
Například: Proč jsou mnozí čeští řidiči tak bezohlední, hloupí a tolik riskují? To už je skutečně nějaké mentální postižení? Nebo se jenom někteří nebojí postihu, protože vše vyřeší na příslušném místě u příslušného člověka dostatečný úplatek?
Proč policie není schopna zasahovat účinněji? Uniformovaní vykukové neustále někde měří rychlost (ne že by se kontrolovat neměla), ale že by vyrazili do akce a snažili se alespoň trochu řešit ve městech dopravní zácpy a lapali ty, kteří jezdí na červenou či přes dvě plné čáry, to už ne.
Na kolik si přijdou někteří policisté v rámci rozšířené korupce? Zjišťuje to někdo? Kontroluje to někdo? Trestá to někdo? Proč jsou tresty za porušování předpisů u nás tak malé? I takový Němec a Rakušan, který jezdí doma poměrně spořádaně, dupne v Česku okamžitě na plyn. Nebojí se.
Proč nefungují jako výstraha pokuty? Mají se ještě zvýšit? Proč se nezabavují řidičáky automaticky na dlouhá léta nebo i navždy? Jak to, že tisíce lidí jezdí léta bez jakýchkoli dokladů a jsou si jisti, že se jim nic nestane?
Za vším úplatky?
Opět: jsou policie a úřady prošpikovány korupcí? Proč vlády po revoluci v listopadu 1989 rychle nezačaly s výstavbou nových dálnic, obchvatů, železničních koridorů? Na co se čekalo? V současnosti se některé věci dohánějí, ale někdejší lelkování nás přichází hodně draho.
Proč stavíme jedny z nejdražších dálnic v Evropě? Je to něčím vysvětlitelné? Jsou to hotové peníze na dřevo v podobě úplatků od stavebních firem pro ty, kteří vydávají nejrůznější povolení a rozhodují o těchto velkých zakázkách? Nebo je to sofistikované rozkrádání, na kterém se přiživují i politici a úředníci na všech úrovních?
Proč pořád řešíme věci kolem kamionů? Zatímco sousední země zcela jednoduše čas jízdy těchto aut v pátek a o víkendech omezily, u nás to pořád ne a ne prosadit. Je to politická nerozhodnost? Či spíše neschopnost? Je tlak od firem, které kamiony vlastní, tak silný? Opět v tom hrají roli úplatky? Na co se pořád čeká a co se pořád zkoumá? Copak odpovědní po těch silnicích vůbec nejezdí a nic nevidí?
Řešení se však brzy dočkáme. Dokonce je už známe. Bude polovičaté, po čase se změní, pak přijde někdo nový a navrhne převratné změny. Ty se pak schválí v okleštěné podobě. Všechno bude vypadat jinak a možná i nadějně. Jen ten bordel zůstane.