Vyplývá to z výroční zprávy školní inspekce za minulý školní rok. „Uvádějí například, že učitelé nepředávají úplné informace o výsledcích žáků, nereagují na žádosti o schůzku s rodiči nebo že nejednají partnersky, ale z pozice síly,“ upřesňuje náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys.
Vadí jim také nekvalitní výuka, stěžují si na úroveň práce konkrétních učitelů, na nekorektní způsob hodnocení dětí učitelem nebo nezajištěný dozor při školních akcích.
Nejrychleji během posledních tří let přibývalo stížností na kvalitu školního stravování, zvládání inkluze nebo řešení šikany.
Za pravdu rodičům dali školní inspektoři zhruba ve 40 procentech z 1 592 bodů ve stížnostech uvedených. Stížnost na Českou školní inspekci je pro rodiče poslední „instancí“, kam se mohou obrátit, když jim řešení nabízené školou nevyhovuje.
Rostoucí počet konfliktů, které inspekce řeší, potvrzuje širší trend. „Když se zeptáte učitelů a ředitelů škol, řeknou vám, že děti jsou stejné, ale rodiče se mění. Řada z nich si stěžuje, že je s rodiči horší komunikace, že stále častěji přicházejí s požadavky na školu,“ říká Tomáš Feřtek z obecně prospěšné společnosti EDUin a garant projektu Rodiče vítáni.