Kavárny se zavřou 29. května odpoledne, píše BBC. Cílem školení je, aby se personál Starbucksu napříště nedopouštěl diskriminace vůči zákazníkům. Týkat se bude 175 tisíc zaměstnanců a v budoucnu jím projde i každý nově najatý pracovník. Kvůli školení by řetězec podle BBC mohl přijít asi o 20 milionů dolarů na tržbách.
Výkonný ředitel společnosti Kevin Johnson, který se za incident s vyvedenými Afroameričany už jednou omluvil, řekl, že teď strávil několik dní ve Filadelfii. Právě tam personál přivolal policii poté, co se zákazníci dožadovali vstupu na toaletu i přesto, že si zatím nic neobjednali.
Vysvětlení, že ještě čekají na známého, který ve chvíli policejního zásahu skutečně přišel a svých přátel se zastal, obsluze nestačilo. Policisté pak po několik výzvách oba muže vyvedli v poutech, pro nedostatek důkazů je však později zase propustili.
„Zjišťoval jsem, co jsme udělali špatně a jaké musíme přijmout opatření, abychom to napravili,“ uvedl Johnson podle listu Financial Times s tím, že se s oběma muži také sešel. Dodal, že „tento bolestivý incident se může stát motorem pro pozitivní sociální změnu“.
Starbucks v USA smývá nařčení z rasismu. Nechal vyvést dva černochy |
„Školení se zaměří na implicitní předsudky, podpoří vědomou inkluzi, zabrání diskriminaci a zajistí, aby se každý v podnicích Starbucks cítil bezpečně a vítán,“ uvedla společnost v prohlášení.
„Uzavření našich prodejen kvůli školení proti rasovým předsudkům je pouze jedním krokem na cestě, která vyžaduje oddanost na každé úrovni naší společnosti a partnerství s místními komunitami,“ doplnil Johnson. Jaké ponaučení si z aféry vezmou pobočky Starbucksu mimo Spojené státy, však nedodal.
16. dubna 2018 |