"Protože vlak pokračoval v jízdě i přes červené světlo na semaforu, nespustila se výstražná světelná signalizace na přejezdu, která slouží pro automobily," uvedl mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera.
Informaci, že se strojvůdce ke svému pochybení přiznal, nechtěl Kučera komentovat.
Svědci páteční srážky uvedli, že závory před přejezdem nebyly stažené a nefungovala světelná ani zvuková signalizace.
Kučera ale naznačil, že vina za nehodu může být částečně i na straně řidiče osobního vozu.
"Před přejezdem jsou umístěny výstražné kříže. Výhledové podmínky jsou u tohoto přejezdu špatné, řidiči proto tomu musí přizpůsobit svou jízdu," upozornil.
S nákladním vlakem se střetl předposlední vůz kolony aut, která jela na svatbu. Při nehodě byly tři svatebčanky těžce zraněny. Střetu s lokomotivou se jen těsně vyhnul poslední vůz, v němž jela nevěsta. - více o nehodě zde
Třiasedmdesátiletá žena, zraněná při nehodě, leží na anesteziologicko-resuscitačním oddělení motolské nemocnice.
"Po operaci předloktí ji lékaři udržují v umělém spánku. Její stav je stabilizovaný," řekla mluvčí nemocnice Eva Jurinová.
Další dvě těžce zraněné ženy ve věku 24 a 26 let byly převezeny do střešovické a motolské nemocnice. Jejich stav je podle Jurinové stále vážný.
Železniční nehody způsobené strojvůdcem jsou výjimečné. V drtivé většině je vina na straně řidičů aut.
Inspekce Českých drah zaznamenala za tři čtvrtletí letošního roku 211 střetů motorových vozidel s vlaky na přejezdech. Zemřelo při nich 40 lidí a dalších 121 bylo zraněno.