Kraj by se měl od 1. října stát vlastníkem 4.600 kilometrů silnic druhé atřetí třídy a také pěti okresních organizací SÚS. Jejich transformace bude v krajích nejspíše různá: někde ke sloučení SÚS dojde k datu převodu silnic, jinde až k 1. lednu 2002.
"Současný stav, kdy se o budoucí majetek kraje stará pět údržbových organizací, se nemusí s postupem času ukázat jako operativní a ekonomický," řekl po zasedání krajské rady v Pacově na Pelhřimovsku radní Petr Pospíchal (ČSSD). Navrhl proto, aby úřad připravil více variant transformace.
Ze Státního fondu dopravní infrastruktury by měl kraj v roce 2002 dostat na údržbu a správu silnic šest set šest milionů korun, a to i na správu silnic první třídy. Tu si u kraje musí objednat stát.
Jasné však není, zda se rozpočet fondu podaří naplnit. Rada fondu schválila návrh rozpočtu ve výši sedmi miliard, v rámci státního rozpočtu jej musí schválit sněmovna.
O investičních akcích bude rozhodovat Ředitelství silnic a dálnic, které by mělo od 15. září mít své ředitelství nově i v Jihlavě. Dosud se o silnice v pěti okresech Vysočiny starala ředitelství v Brně, Českých Budějovicích a Pardubicích.
Rada také schválila investiční záměr na obchvat Velkého Meziříčí o nákladech 166,3 miliónu korun a také opravu a rozšíření velkomeziříčského mostu o nákladech 7,7 miliónu korun. Akce byly na seznamu investičních priorit kraje. Zahájeny by měly být v příštím roce.