V následujícím období se bude sdružení věnovat budování silného a nezávislého online průmyslu, ze kterého budou profitovat jak zadavatelé reklamy, digitální agentury či vydavatelé, tak i uživatelé a stát.
Podle staronového předsedy by měl stát využít okolnostmi urychlené digitalizace, ale také podpořit online průmysl v dalším rozvoji.
„V době domácí karantény se ukázalo, jak důležitým komunikačním kanálem online je. Uživatelé trávili na internetu o polovinu více času,“ uvedl Hanák.
Valná hromada SPIR se s ohledem na koronavirus konala v půli května online. Schválila činnost sdružení za uplynulý rok a rovněž úpravy stanov.
Do výkonné rady bylo zvoleno 14 z původních 15 členů: Marek Antoš (Internet Info), Jan Bambas (IPG Mediabrands CZ), Petr Bednář (VLTAVA-LABE-MEDIA), Karel Brýna (Tiscali Media), Štěpán Burda (Economia), Michal Feix (Seznam.cz), Petr Hatlapatka (FTV Prima), který nahradit Daniela Grunta, Michal Hanák (MAFRA), Jaroslav Kábele (ČTK), Martin Kyncl (TV Nova), Martin Picek (Mindshare), Martin Šebesta (Omnicom Media Group), Libuše Šmuclerová (Czech News Center), Michael Štádler (Adform).
Novým členem se stal Michal Vodák ze společnosti Heureka Group, který již v minulých letech ve výkonné radě působil a který nahradil Michala Majnuše z Dentsu Aegis Network Czech Republic.
SPIR je sdružení významných hráčů českého online průmyslu z řad poskytovatelů obsahu, připojení, mediálních a digitálních agentur a telekomunikačních operátorů.