Let španělské společnosti Air Comet číslo 974 se vydal v neděli před půl jedenáctou večer na cestu z peruánské metropole do španělského Madridu.
Piloti letounu poté podali společnosti Air Comet o průběhu letu zprávu. Popsali, jak po několika hodinách letu zpozorovali na východ od sebe bouřkové mraky s elektrickou aktivitou, napsal španělský list El Mundo.
JAK DOŠLO K TRAGÉDIIAutomatické vzkazy z airbusu odhalily, co se v něm dělo těsně před tragédií |
"V okolí Cayenne na pobřeží Francouzské Guayany jsme zpozorovali velkou oblačnost a rozhodli se proto vychýlit se asi 60 kilometrů východně z trasy," popsal kapitán okolnosti letu.
"Najednou v dálce vidíme silné přívalové bílé světlo, které padá střemhlav dolů a po šesti sekundách pohasíná," popisuje španělský pilot.
Bílý záblesk zahlédl hlavní i druhý pilot a příbuzná jednoho člena posádky, která byla právě v kuchyňce v přední části letadla. "Vzhledem k tomu, že čas i místo neštěstí odpovídají, dávám to na vědomost, aby zpráva případně přispěla k objasnění katastrofy," uvádí se v hlášení.
Pilot také potvrdil, že letadlo Air France nevyslalo jediný nouzový signál. "Neslyšeli jsme na pohotovostní frekvenci žádnou zprávu," uvedl. Stroje na transatlantických letech jsou vybaveny rádiovými přijímači, které zachytí každé nouzové volání v okolí.
Poslední SMS
Někteří pasažéři z letadla Air France údajně poslali před zkázou zprávu z mobilního telefonu. "Miluju tě," nebo "mám strach," zněl prý jejich obsah. Podle argentinského deníku La Nación to uvedl šéf brazilského leteckého syndikátu Ronaldo Jenkins, který se setkal s rodinami obětí.
Důvěryhodnost tvrzení však někteří zpochybňují, protože nad Atlantský oceán nedosahuje signál mobilních operátorů. Letadlo určitou dobu letělo nad pevninou, takže by sice mohlo jít o poslední zprávy od pasažérů, ale odeslané předtím, než se letoun dostal do potíží.