Podle koordinátora asociace východoafrických námořních přepravců Andrewa Mwangury svědkové viděli, jak loď opustila africké břehy a plula směrem na jihovýchod. "Poslední skupina pirátů Sirius Star opustila. Ta teď směřuje do bezpečných vod," řekl Mwangura. - více o únosu saúdskoarabského tankeru se dočtete zde
Přes tři sta metrů dlouhý tanker Sirius Star byl zatím největší pirátskou kořistí. Ve svých útrobách přepravoval ropu za sto milionů dolarů a na palubě měl pětadvacetičlennou posádku.
Bukanýři původně požadovali za plavidlo 25 milionů dolarů, později se ale objevily zprávy, že slevili na 15 milionů. "Piráti chtěli více peněz, ale nakonec souhlasili se třemi miliony," řekl agentuře Reuters Osman.
Největší únos v dějinách pirátství přitáhl pozornost celého světa k východoafrickým břehům, kde u Adenského zálivu piráti převážně z chudého Somálska jen za loňský rok zaútočili nejméně na 142 plavidel. Úspěšní byli v 60 případech. V jejich rukou zůstává zhruba dvacítka lodí, mezi nimi i plavidlo s 33 tanky na palubě.
Řádění tamních pirátů se snaží zabránit Evropská unie, Spojené státy, Indie či Rusko, které vyslaly do pirátských vod válečné flotily. Jejich úkolem je zejména chránit obchodní lodě, jež využívají k plavbě Suezský průplav zkracující cestu mezi Asií, Evropou a Amerikou.
Mnozí majitelé lodí ze strachu před útoky bukanýrů začali posílat svá plavidla na o tisíce kilometrů delší trasu kolem jihoafrického mysu Dobré naděje. - přečtěte si Francouzi zmařili útoky somálských pirátů na dvě nákladní lodě
Pirátskou problematikou se začala zabývat už i Rada bezpečnosti OSN, která schválila rezoluci umožňující jednotkám v Adenském zálivu vstoupit i na pevninu, pokud jsou na stopě pirátů.