Podle společnosti TNS Media Intelligence, která počítá prodané reklamní plochy přes ceníkové ceny, ČSSD od ledna do září inzerovala na plochách v ceníkové hodnotě 325 milionů a "papírově" se stala 17. největším inzerentem v Česku.
O jednu příčku socialisty přeskočil právě nápojářský gigant Coca-Cola, jehož hrubé útraty se zastavily na 383 milionech. Žádná jiná politická strana se do první dvacítky nedostala.
Kdyby se však poměřovaly jen média a reklamní nosiče, kde politické strany mohou inzerovat, dotáhla by to ČSSD do první pětky. Politice je totiž zapovězena reklama na televizních a rádiových stanicích.
Společnost TNS Media Intelligence navíc tvrdí, že v jejich statistikách neuváznou všechny, především regionální reklamní plochy. Celkové výdaje na propagaci strany tedy mohly být ještě o něco vyšší.
"Reálně to bylo mnohem méně peněz. Často jsme získali slevy blížící se k padesáti procentům. Vzhledem k průběhu roku to nejsou extrémní útraty," tvrdí Jaromír Soukup, majitel mediální skupiny Médea, která pro ČSSD reklamní plochy nakupovala.
Důvod, proč se strana Jiřího Paroubka zařadila po bok firem, jako je Unilever, Danone či Vodafone, je jasný – letošek byl na politický marketing neobyčejně štědrý.
Nejdříve v červnu proběhly volby do Evropského parlamentu, měsíce srpen a září zase poznamenala kampaň k podzimním parlamentním volbám, ze kterých však nakonec sešlo.