Opravdu se musí uzavírat hraniční přechody, tepny obchodu, když napadne poprašek? Odpověď na tuto otázku je také samozřejmá a zní: Ne. Přesto dopravu ničí nejen velké chumelenice, ale každá nepřízeň počasí.
V poslední době jsou příčinou kolapsů kamiony. Ty, které po zrušení cel přivezly do Česka rozkvět, zároveň rozryly silnice. Jejich řidiči zvyklí na cesty Západu nejsou často schopni zvládat nástrahy divoké východní Vysočiny. Navíc nemají vybavení pro vysokohorskou terénní jízdu serpentinami třeba na Cínovec.
"Komunistické" řešení, a sice kamiony zakázat, které si přeje spousta rozezlených řidičů, by nepřijala ani socialistická vláda. Ví, že peníze jsou cennější než rozjásané tváře šoférů.
Máme tedy rezignovat, což kabinet krom opožděné instalace úžasných čtyř (!) tabulí na celou dálnici Praha-Brno-Olomouc dělá? Nikoliv. Je zřejmé, že zejména levicové vlády dramaticky zanedbaly stavbu lepších silnic a dálnic. Čím víc se přibližoval vstup do Evropské unie, bylo jasné, jak bude dopravní situace vypadat, až se otevřou hranice.
Pokud byl důvod se zadlužovat, tak právě na stavbu dopravních tepen, které za socialismu hnily. Levice rozdávala úlevy velkým investorům a dárky malým dětem. Pořádné silnice stavěla hlemýždím tempem za doprovodu neskonalého amatérismu a korupčních skandálů.
To je potřeba ihned napravit. Premiér Paroubek se ne bez důvodu chlubí tím, kolik peněz přivezl z Bruselu. Maximum z nich by mělo pomoci při stavbě dálnic. Už v pátek by měl být veřejnosti představen seriózní stavební program s jasnými termíny a jasnou odpovědností. Proti současným váhavým pokusům by měl být alespoň třikrát rychlejší. Vláda by se měla zavázat (a opozice se k tomu přihlásit), že za nesplnění termínů budou padat ministerské hlavy.