"Pokud bych měl pocit, že kvůli sporům o mě je paralyzována práce ministerstva dopravy, tak bych o demisi začal sám uvažovat a to rozhodnutí by padlo velmi rychle. Zatím takový pocit nemám," řekl Šmerda.
Zaregistroval, že ho při koaličním jednání podržel premiér Petr Nečas, když mu zástupci VV oznámili, že si přejí Šmerdu vyměnit. S Johnem, který za ním v pondělí přijel na ministerstvo dopravy, jednal Šmerda 45 minut mezi čtyřma očima. "Řekl mi, že potřebují v čele ministerstva svého člena a to já nejsem schopen splnit," říká nestraník Šmerda.
Ministrem dopravy se stal před zhruba dvěma měsíci, když vystřídal v křesle neformálního lídra VV Víta Bártu. Strana už v té době počítala s tím, že Šmerda bude v křesle jen dočasně a že ho uvolní Bártovi, až se očistí z podezření, že uplácel poslance Jaroslava Škárku a Kristýnu Kočí.
Jenže to se dosud nestalo a mandátový a imunitní výbor naopak právě začíná řešit vydání Bárty i Škárky k trestnímu stíhání.
Čím vlastně ministr dopravy VV tolik popudil, že ho po dvou měsících chtějí nahradit, aniž by za ním byl vidět nějaký skandál? Svým počínáním na úřadě dal najevo, že Bártu rozhodně poslouchat nebude.
Šmerda zavrhl myšlenku, že by české dálnice měly stavět čínské firmy, a řekl, že přepíše dopravní superkoncepci. Vyměnil náměstkyni, kterou si přivedl jeho předchůdce, a udělal změnu i v čele ČD Cargo. Dohodl se také na odchodu z funkce ombudsmana Českých drah s Petrem Fejkem, kterého doporučil Bárta a jemuž dráhy měly vyplácet čtvrt milionu měsíčně.
Pokud VV výměnu v čele ministerstva dopravy prosadí, do funkce počítají se současným náměstkem Lukášem Hamplem, který je zároveň ekonomickým expertem strany. Dalším možným kandidátem je poslanec Petr Skokan. O změnách ve vládě chtějí mít VV jasno do 30. června, kdy vyprší jejich "výpověď" koaliční smlouvy, kterou oznámily ODS a TOP 09.