Slovenská RTVS dala sdělení o porušení zákona za reportáž o médiích v ČR

  11:53aktualizováno  15:39
Společnost Rozhlas a televize Slovenska odvysílala sdělení o porušení zákona za loňský příspěvek své reportérky o možném vlivu šéfa hnutí ANO Andreje Babiše na práci médií, která Babiš v minulosti koupil.

| foto: reprofoto RTVSMediahub

Slovenská licenční rada podle místních medií dříve nařídila Rozhlasu a televizi Slovenska (RTVS) celkově třikrát odvysílat sdělení o porušení zákona ohledně objektivnosti a nestrannosti, byť kancelář rady na základě analýzy doporučovala řízení proti RTVS zastavit. Mluvčí RTVS Erika Rusnáková ČTK řekla, že televize podá vůči rozhodnutí licenční rady žalobu a že sdělení musela odvysílat.

Zmiňovanou reportáž RTVS odvysílala na svém televizním kanálu v rámci obsáhlého příspěvku o průběhu českých voleb do Sněmovny. Redaktorka dala prostor respondentům, kteří zpochybňovali objektivnost listů Mladá fronta Dnes a Lidových novin. Do příspěvku novinářka zařadila i vyjádření Babiše, který řekl, že jím dříve vlastněná média jsou objektivní.

Slovenské licenční radě vadilo, že RTVS v příspěvku nedala prostor zástupcům zmiňovaných sdělovacích prostředků či jejich vydavateli. Rusnáková řekla, že RTVS musí pod hrozbou pokuty zmiňované oznámení o porušení zákona odvysílat, a to bez ohledu na to, zda se rozhodne podniknout právní kroky proti rozhodnutí licenční rady. Dodala, že vůči rozhodnutí rady RTVS podá žalobu.

Reportáž připravila redaktorka Zuzana Kovačičová Hanzelová, která spolu s další zhruba desítkou kolegů podala na protest proti poměrům v RTVS na konci května výpověď. Hanzelová na sociální síti napsala, že kancelář licenční rady vypracovala právní stanovisko, že její reportáž byla v pořádku a že členové rady navzdory tomu nařídili RTVS omluvit se.

Autor:


ROZSTŘEL: Serena to neustála, měla se omluvit, řekl Štěpánek

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Zemřela chovatelka uštknutá mambou, podle lékařů ale z jiné příčiny

Praha, 05.10.18 Mamba zelená, odchyt, Hlubočepy,

Žena, kterou v minulém týdnu uštkla mamba zelená, zemřela. Podle lékařů ale nebyl příčinou útok smrtelně jedovatého...

Soud zprostil viny policistu, který zatarasil cestu ujíždějícímu motorkáři

Policisté podpořili kolegu Šimona Vaice /na snímku/, kterému hrozí trest za...

Obvodní soud pro Prahu 8 zprostil viny policistu Šimona Vaice, obviněného z těžkého zranění ujíždějícího motorkáře tím,...



Tenhle objev se vymyká všemu, říká o úspěchu českých egyptologů jejich šéf

Ředitel Českého egyptologického ústavu Miroslav Bárta.

Čeští egyptologové opět potvrdili, jak jsou mimořádně úspěšní na své koncesi v Abúsíru nedaleko Káhiry. Oznámili další...

Zeman opět v živém vysílání mluvil vulgárně. O ekonomických „zm*dech“

Prezident Miloš Zeman vystoupil 5. října 2018 v Jízdárně Pražského hradu na...

Prezident Miloš Zeman v živém vysílání veřejnoprávního Českého rozhlasu opět mluvil vulgárně. Nejprve se ujistil, že...

Kvůli Zemanovým vulgaritám jsem chtěl vysílání ukončit, řekl moderátor ČRo

Prezident Miloš Zeman vystoupil 5. října 2018 v Jízdárně Pražského hradu na...

Prezident Miloš Zeman v pondělním živém vysílání Českého rozhlasu označil solární barony za ekonomické zm*dy. A opět...



Další z rubriky

Zpravodajství nezajímá třetinu Čechů, hlavně mladších, ukázal průzkum

Ilustrační snímek

Zpravodajství v Česku nesleduje nebo minimálně sleduje třetina lidí mezi 15 až 79 lety. Většinou mladší lidé, další...

Nepál blokuje pornografické weby, bojuje tím se sexuálním násilím

Ilustrační snímek

Nepál začal o víkendu blokovat tisíce webových stránek s pornografickým obsahem. Poskytovatelé internetového připojení...

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...



Najdete na iDNES.cz