Slováci se bouří, Večerníček propaguje hypotéky

  • 44
Slovenský Večerníček je nyní odborníkem na hypoteční úvěry. Licenci na nejstarší televizní znělku si za 15 tisíc eur koupila reklamní agentura, která ji použila na propagaci hypoték. Slováci se bouří. Podle nich to splete děti, které budou čekat pohádku, ale žádná nepřijde.

Znělka oblíbeného Večerníčka s papírovou čepicí nás v dětství každý večer volala k televizním obrazovkám. Pro každého byla signálem, že začíná pohádka, na kterou se celý den těšili.

Na Slovensku teď ale uslyší znělku svého Dedušky Večerníčka častěji, objevila se totiž v reklamě na hypotéky ČSOB. Banka celou reklamní kampaň pojala megalomansky. Vyrobila už také spoustu billboardů, plakátů a magnetek.

Marketingoví odborníci jsou s výsledkem kampaně spokojeni. "K postavě Dedušky Večerníčka jsme přistupovali s úctou. Jsme přesvědčení, že způsob, jakým jsme postavu zakomponovali do kampaně, nijak negativně neovlivní její kredit," uvedla mluvčí ČSOB Zuzana Francúzová.

Dětská psycholožka Dagmar Kopčanová nepovažuje ale nápad za šťastný. "Neměli bychom zneužívat dětské rituály k tomu, abychom rodičům připomněli, že mohou mít lepší bydlení. Pokud se znělka vysílá i v jiných časech, než je pravidelná vysílací doba pořadu, může to narušit stereotypy, které mají děti rády. Je to pro ně matoucí a znělka ztrácí přitažlivost," uvedla.

Na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání už byla podána stížnost. Večerníček vysílá Slovenská televize od roku 1977. Postavičku se psíkem nakreslil Ladislav Čapek.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Video