- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Systém speciálního školství, který tady fungoval pomalu od dob R-U, se zhroutí vyhláškou právničky ministrině školství Valachové a do toho se zapojují tyto odbornice, ptal se někdo učitelů z praxe, ne, ale všichni to vesměs odmítli, hlavně že na to z fondů EU vyčlenily prostředky, aby učitele "správně přesvědčili" (zase se někdo nažral a koza zůstala celá), že to je to nejlepší na světě, jen ti chudáci učitelé neví co teď mají dělat, slušně řečeno ať žije ten "demokratický guláš" po vzoru USA.
Co se to tu dneska děje? Chtěl jsem reagovat na příspěvky, které nijak nevybočovaly z diskuze, nijak neodporovaly Kodexu, ani nebyly sprosté či uráživé... ale místo okýnka na odpověď mám texty, "příspěvek byl smazán". To už je s cenzorem vážně krize, když maže naprosto běžné příspěvky. A to tu ani nemáme ten Ger-zákon...
No tak si tu oslovskou lavici udělejte na úřadu práce, ti co se učí, se uplatní a ještě budou živit ty, co neumí nic, a ještě je budou otravovat ve škole, ještě že existují víceletá gymnázia, tam konečně dojde k selekci zrna od plev. Nevím, jak chce MŠMT zvyšovat úroveň ve vzdělání, když integruje mezi běžné žáky žáky s mentální retardací - ta se nedá přeučit, ostatní- chytřejší žáci se budou ve třídě nudit a budou demotivováni.
Učitelství jest těžký robotný úřad vysilující duši, ochromující fantazii, pijící sílu z organismu. Děti přicházející do školy jsou zlé, svéhlavé, bludně vychovávané bytosti, rafinované, zlomyslné, zhýčkané, zbloudilé, instinktivně nepřátelské a ve velikém procentu úžasně neschopné. Vracím se po pěti hodinách vyučování fysicky i duševně vysílen, disgustován, umrtven, zatemněn, tupý, mdlý a sešlý.
Pouze noc jest vyhrazena mé duševní práci, a i tu nedostavuje se vždy disposice, vstřebaná celodením rozechvíváním nervového systému a stálým krvácením intelektuálním.
Otokar Březina
Anně Parmové
8.10.1892
Zdá se, že se nic nezměnilo, až na tu inkluzi je to po téměř více než 100 letech 100x horší. Chudáci učitelé.
Takže namísto zvláštních škol se pro inkludované zřizují zvláštní místnosti.
No, to tedy byla reforma...
I neposlusnej parchnat ma pravo na vzdelani. Ok. Ale co prava zbytku tridy, ktera o vzdelani stoji? Nemaji oni snad narok na nerusenou vyuku?
Myslim ze tato civilizace by se od vynucovani prehrsle prav, mela i rychle navratit k vynucovani s pravy souvisejicim povinnostem.
Napr: ano - mas pravo na bezplatne zakladni vzdelani, ALE mas povinnost ho prijmout podle ustavem predem stanovenych pravidel, jinak sveho prava pozbyvas. A ty pravidla by mela nekompromisne zvyhodnovat ty, kteri maji o vzdelani zajem, nad temi, kteri o vyuku nestoji.
Ano. Deti jsou osobnosti. Jenze jako i u dospelych, nekdy jsou to pekne nevydarene osobnosti.
Škoda že není zákonem povolena učitelům jedna facka za vyuč hodinu.
Míchají se tady dvě různé věci. Žák, který si nepřinese na hodinu sešit, učebnici ani psací potřeby a jediným jeho zájmem je pokřikovat při hodině na ostatní nemá problémy se soustředěním. Na rušení výuky se soustředí velice cílevědomě. Nechápu, odkud se vzala myšlenka, že učitelé musí učit dohromady ty, kteří se vzdělávat chtějí, s těmi, kteří se vzdělávat nechtějí. Jak to asi musí dopadnout. Nechápu, pokud má škola připravit děti pro život, proč se v ní neustále uplatňuje jiná logika, než platí kdekoli jinde. Nebo nám stát chce sdělit, že tito hotentoti budou mít hlavní slovo ve společnosti i až z té školy vylezou? Zatím to tak vypadá.
Ano. I sám velký "učitel národů" dělil děti na vzdělavatelné a nevzdělavatelné. Tvrdil, že určité procento žáků prostě nemá o vzdělání zájem. Klaním se jeho moudru.
Mám několik nápadů na zlepšováčky:
-) uvázat mu řetězem kouli na nohu
-) platit na částečný úvazek řezníka-recidivistu, který by zlobílkovi ubalil jednu výchovnou.
Vtipné asi tolik, jako současná situace školství.
Na toto tema se mi vzdy vybavi odstavec "Vychova stenete" (Mam jen aglickou verzi "Raising the dog") z Henleinovy Hvezdne pechoty (Ve filmu nehledejte, ten je o nicem.)
"Kdyz se ti pejsek vykakal na koberec, co jsi udelal? Strcil jsi mu do toho cenich a dal jsi mu facku, ze? Mohl on vedet, ze udelal neco spatneho, udelal to vedome, tak proc jsi ho trestal? Aby si poradne zapamatoval, ze se to nedela a vicekrat to uz neudelal. Spravne, a proc je tedy spatne pouzivat stejne metody u lidskych mladat?"
Protože se jim to prý "rozumně" vysvětlí. Co na tom, že v době kdy člověk vnímá je pozdě na to to aby si do podvědomí vložil" správné" vzorce chování.