"V těchto dvou oblastech máme hlášeno přes devět set škod, které přesáhly devět milionů korun," upřesnila Rojková. Počet pojistných událostí i výše jejich plnění ještě není podle Rojkové definitivní. Klienti totiž nemuseli hlásit svoji škodu okamžitě. "Ozvat se mohou, až jim to situace dovolí.
Pro prokazování rozsahu vzniklých škod, je vhodné, aby si udělali seznam poškozených nebo zničených věcí, vyhledali doklady o jejich nákupu, záruční listy, případně jejich fotodokumentaci. Poškození ji mohou nahlásit písemně nebo ústně na nejbližším pracovišti České pojišťovny. K dispozici je také bezplatná nonstop telefonní linka informačního servisu 0800 133 666," informovala Rojková.
Klienti by pak měli počkat na likvidátora pojišťovny, o jehož návštěvě budou předem informováni. Pojišťovně Kooperativa oznámilo škodu způsobenou povodněmi osmapadesát klientů z Moravskoslezského kraje. "Na pojistném jim vyplatíme okolo tři čtvrtě milionů korun," řekla vedoucí oddělení likvidace pojistných událostí Jitka Doležalová.
Mluvčí pojišťovny Allianz Květa Voglová potvrdila osmnáct škod, které nahlásili klienti této pojišťovny z Moravskoslezského kraje v souvislosti s nedávnými vichřicemi a povodněmi. "Třináct případů způsobily záplavy. Na pojistném vyplatíme přes čtyři sta dvacet tisíc korun. Dalších pět škod za necelých tři sta padesát tisíc korun mají na svědomí vichřice," prohlásila Voglová.