"Velmi se těším, až sám tuto toaletu vyzkouším, a pak z ní odkráčím se šťastnými pocity," prohlásil ministr Lim Swee Say na tiskové konferenci.
Poté připevnil pětihvězdičkovou plaketu zvenčí na oceněnou místnost v jednom z obchodních center na singapurském předměstí. Stejnou známku by měly dostat také záchodky v hotelu Shangri-La.
Čisté veřejné záchodky jsou pro tuto zemi v jihovýchodní Asii zásadní záležitostí, protože jsou její vizitkou pro udržení reputace jako magnetu pro náklonnost lidí a udržení obrazu místa vhodného pro investice, uvedla ve svém prohlášení Záchodková asociace Singapuru.
Oceněný záchodek se vyznačuje zdmi, vyzdobenými u vchodu malbami připomínajícími zvětšené komiksové obrázky a tryskami pro vysoušení podlah a jiných povrchů.
Plakát na dámské části "hotelu Úlevan" hlásá, že "Špinavé záchody přitahují nevhodné lidi" a zobrazuje ženu převlečenou za obrovského kouřícího švába, přičemž z jejích nohou připomínajících hmyzí končetiny visí kusy toaletního papíru.
Cílem kampaně je pozvednout standard veřejných záchodků uznáním těch, které mají pěkný design a jsou dobře udržované, upozornil předseda Záchodkové asociace Jack Sim.
"Celkem strávíme téměř tři roky z našeho života na záchodě. Je to přirozené a je to normální, tak se naučme říkat: 'Jú! To je nádherný záchod!'," píše Sim v brožuře programu Šťastný záchod.
Udělení známky samozřejmě není natrvalo. Její platnost je jeden rok a v případě, že se objeví zprávy o snížení kvality toho kterého zařízení, ocenění bude odejmuto.
Čtyřmilionový asijský tygr je znám svými kampaněmi upravujícími pravidla chování na svém ostrovním území. Jedna z nich potírala plivání na veřejnosti a další v médiích rozsáhle propagovala zdvořilejší chování lidí.