Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Silnice do Krkonoš nepřežila první zimu, silničáři ji museli reklamovat

  8:19aktualizováno  8:19
Oprava frekventované silnice I/14 z Jablonce do Tanvaldu se nepovedla. Nový povrch komunikace totiž nevydržel ani jednu zimu. Ředitelství silnic a dálnic uplatnilo po dodavateli stavby reklamaci. Motoristy tak opět budou kvůli stavebním pracím zdržovat semafory.

Nová silnice vedoucí z Jablonce nad Nisou do Tanvaldu nevydržela ani jednu zimu. Povrch vozovky se bude muset položit znovu. Na snímku je městečko Smržovka, kterou silnice I/14 protíná. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Pokud by se někdo domníval, že jde jen o opravy na pár metrech, mýlil by se. Dodavatel stavby, společnost Eurovia, musí vyfrézovat a položit nový povrch na celém čtrnáctikilometrovém úseku mezi Jabloncem a Tanvaldem. Chyby na silnici objevili sami řidiči a zadavatel stavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

"Jezdím tam každý den. Viděl jsem, že to není úplně v pořádku. Často nás také lidé přišli upozornit, že se silnice drolí," poznamenal starosta Smržovky Marek Hotovec.

Také tyto důvody vedly k tomu, že ŘSD celou stavbu reklamovalo. "Opravu provede Eurovia na své náklady," informovala Nina Ledvinová z ŘSD.

Řidiči se tak od poloviny května opět dočkají dopravního omezení v podobě semaforů. Frézovat se bude od kruhového objezdu v Jabloneckých Pasekách až do Tanvaldu. Opravy by měla firma stihnout do měsíce.

Oprava silnice potrvá měsíc

"Reklamaci jsme uznali. Vše uděláme za své. Řidiči však musejí počítat s dopravním omezením v měsících květnu a červnu," informovala Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia.

Asi největší zlost mají právě samotní řidiči. Dva roky na významném tahu do Krkonoš dělníci stavěli, frézovali a pokládali nový povrch. "Dojíždím každý den do Desné do práce. Kvůli rekonstrukci silnice jsem musela vyjíždět zhruba o půl hodiny dříve. Je hrozné, že mě to čeká znovu," stěžuje si Eva Ráborová z Jablonce.

Oprava silnice, která trvala od roku 2009 do loňského podzimu, přišla již na necelých čtyři sta milionů korun. A budou následovat další statisíce.

Podle ŘSD je rekonstrukce nutná. Silnice se na některých úsecích drolí a je popraskaná. Ředitelství také připustilo, že v minulosti se jim nestalo, že by zakázku museli reklamovat. "Jedná se o zcela ojedinělý případ," dodala Ledvinová.

Silnice I/14 z Jablonce do Tanvaldu

Silnice I/14 z Jablonce do Tanvaldu







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
ANO nabídne ODS místo ve vládě, lidovci chtějí v opozici zpytovat svědomí

K povolebnímu vyjednávání se v úterý večer sejdou zástupci vítězného hnutí ANO s představiteli ODS, která ve sněmovních volbách skončila druhá. Předtím bude...  celý článek

Lidovecký senátor a hejtman Zlínského kraje Josef Čunek
Nevolil jsem, byl jsem pod vodou, říká Čunek. Výkon lidovců nekomentuje

Lidovecký senátor a zlínský hejtman Jiří Čunek si myslí, že k volebnímu úspěchu Andreje Babiše pomohlo, že byl vydaný Sněmovnou i obviněný, a také to, že se...  celý článek

Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček míří na oslavu narozenin Vratislava Mynáře (22....
Zeman pověří Babiše sestavením vlády za týden, potvrdil Ovčáček

Prezident Miloš Zeman se po státním svátku začne scházet se zástupci stran, které se dostaly do Sněmovny, a vyjednávat s nimi o povolební situaci. Nejprve se...  celý článek

Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?
Ztratila jsem kamarádky po porodu. Lze se tomu vyhnout?

Vyšumění přátelství nemusí být jen vaše vina.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.