Ředitelství silnic a dálnic chtělo opravit most na hlavní silnici z Chomutova na hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána. Očekávaná cena bez DPH měla být 4,1 milionu korun, ale nejmenší nabídka dosahovala 5,94 milionu korun.
Tendru se účastnily tři firmy, které se navzájem znají a spolupracují na jiných veřejných zakázkách v regionu - Insky, Silnice Group a North Stav. Nejnižší nabídku předložila první z nich.
Chomutovské Ředitelství silnic a dálnic obdrželo v listopadu fakturu na 5 999 999 korun, tedy nejvyšší částku, kterou tehdy směly krajské pobočky proplácet bez souhlasu pražského centra. Na stavbě se ale prakticky nepracovalo, byla pouze zahájena.
K faktuře byl přitom přiložen předávací protokol stavby, který podepsali odpovědní pracovníci chomutovského ředitelství. V prosinci dostala firma Insky 7,2 milionu včetně DPH.
Holding má nejvíc zakázek z evropských peněz
Insky a Silnice Group jsou členy EDS Holdingu, který má v regionu největší podíl na stavebních zakázkách z evropských peněz.
Ředitelství silnic a dálnic se k věci nevyjádřilo.
Chomutovské Ředitelství silnic a dálnic se ocitlo ve středu pozornosti letos v lednu, kdy tehdejší ministr Vít Bárta odvolal jeho šéfa Renného Komínka. Důvodem byly údajné předražené práce na silnicích i proplácení prací, které se nikdy nedělaly (o odvolání více zde).
Bárta tehdy uvedl, že na zakázky mají vliv politici Petr Benda a Patrik Oulický. Benda se proti tomu rázně ohradil a bude se domáhat omluvy u soudu. Tvrzení odmítl i Oulický (o sporu čtěte zde).