Jeho prostřednictvím hledal muž „na celý život dívku dobrého vychování, jejíž tvář není poznamenána neštovicemi“. Hledaná dívka se dále „měla spokojit jen s jednou služkou, být dobrou hospodyní, přiměřeně důstojnou svého stavu a netoužit příliš po módě a společnosti“.
Seznamovací inzeráty v tisku záhy zdomácněly, nejvíce hledali protějšky pánové mezi 25 až 35 lety a dámy od 35 do 45 let, na jednoho muže připadalo 1,67 inzerentek. Muži zpravidla požadovali dívku hodnou, skromnou, citově založenou se smyslem pro rodinný život, ženy zase charakter, solidnost, zájem o kulturu, cestování, lásku k dětem a vztah k rodině.
Majetkové poměry hrály v inzerátech velkou roli v době průmyslové revoluce, kdy začínající podnikatelé hledali partnerky s možností vložení kapitálu do jejich firmy. S rozvojem emancipace zase rostl důraz na zájmy a koníčky. Přesto se seznamování až do první světové války odehrávalo podle velikosti majetku a vlastní vůle seznamovaných nehrála roli.
Dohazovačky nahradil internet
Seznamování tehdy zprostředkovávali dohazovači a dohazovačky, a na tuto tradici navázaly seznamovací kanceláře. S rozvojem techniky a digitalizací databází mohly poskytovat tipy klientům podle vzájemné shody v požadavcích vyhodnocených počítačem.
A pak do tohoto oboru vtrhl internet. V Česku navštěvuje dnes seznamovací weby 61 procent mužů a 39 procent žen a převládají uživatelé od 18 až 25 let.
Ve virtuálním světě se lidé nejdřív seznamovali na různých chatech, záhy začaly vznikat internetové seznamky. Neustále vznikají nové weby, nové strategie a přístupy k hledání partnera.
Zvláštní kapitolu představují akce pro nezadané, dovolené pro jednotlivce. Zájemce o seznámení se v tomto případě „fyzicky“ dostane mezi ostatní hledající a pomůže tak náhodě.