Vy jste v té době s konstrukcí mostu nějak manipulovali - zvedali ji jeřábem?
Připravovali jsme ocelovou konstrukci na zasunutí. Podle prvního zjištění mohla být příčinou tragédie porucha na "sbíhacím zařízení", tedy na lisu, který s tou konstrukcí manipuluje.
Máte na mysli zařízení, které drží most, když ho posouváte na protější stranu terénní překážky?
Tak. Ano.
Z vašeho pohledu, pokud to byla porucha na lisu, který vám někdo dodal, tak se vaše firma necítí vinna?
K tomu vám zatím nepovím nic, protože jsou to doopravdy velmi předběžné výsledky vyšetřování.
Je standardní, že se taková operace - vysunování mostní konstrukce - provádí za plného provozu na trati?
To vám nejsem teď schopen říci. I já shromažďuji informace k celé té kauze. Nejsem si jistý. Zjistím to u techniků společnosti.
Plánuje vaše firma podílet se na odškodnění obětem?
Pan generální ředitel vyjádřil lítost, určitě budeme dělat nějaké další kroky. Teď zjišťujeme rozsah škod.
Vaše firma měla na stavbě subdodavatele - společnost Bögl & Krýsl, jaká je jejich odpovědnost?
O tom nechci mluvit, než skončí vyšetřování.