Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Výbušniny se ve Smolensku nenašly, šéf polského deníku proto odchází

  14:06aktualizováno  14:06
Informace o tom, že se na troskách polského armádního speciálu, který před dvěma lety havaroval ve Smolensku, našly stopy výbušnin, se ukázaly jako mylné. Na svůj post proto rezignoval šéfredaktor polského deníku Rzeczpospolita, který zprávu uveřejnil. Při havarii zahynul polský prezident Lech Kaczynský a desítky polských politických a armádních špiček.

Zpráva polského deníku, že se na troskách armádního speciálu Tu-154 našly stopy výbušnin, se ukázala jako nepravdivá. Šéfredaktor listu v reakci na to rezignoval na svůj post. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Zprávu uvádějící, že vyšetřovatelé leteckého neštěstí u Smolenska, našli na troskách havarovaného letadla stopy výbušnin, uveřejnil polský deník bez udání zdroje v úterý. 

Údajné stopy nitroglycerinu a trinitrotoluenu nahrávaly konspirační teorii, podle které armádní Tupolev nechali na zakázku odstranit Rusové (více o případu zde).

Informaci listu Rzeczpospolita téměř okamžitě převzala zahraniční a světová média. Na zjištění reagoval i polský premiér Donald Tusk kritikou opozice, která podle něj nepravdivou informaci zneužila k politickým účelům.

Jen několik dní po zveřejnění zprávy se ovšem ukázalo, že pocházela z nepravdivých zdrojů. Šéfredaktor deníku Tomasz Wróblewski v reakci na to odstoupil. Informoval o tom v prohlášení na internetových stránkách deníku.

"S ohledem na dobré jméno deníku Rzeczpospolita jsem informoval vedení, že dávám svou funkci k dispozici dozorčí radě vydavatelství Presspublika," napsal Wróblewski.

Za falešnou zprávu se šéfredaktor omluvil ještě v den jejího zveřejnění poté, co ji polská vojenská prokuratura označila za nepravdivou. "Aby se skutečně zjistilo, zda to byly výbušné látky, je potřeba asi půl roku laboratorních testů," napsal vzápětí deník.

Wróblewski bude oficiálně na dovolené až do nejbližšího zasedání dozorčí rady, která určí další osud šéfredaktora i deníku jako takového.

Autoři: ,


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Štítila se mě i lékárnice, říká žena, jíž roste kůže sedmkrát rychleji

Marie Žampachová má poškozené čtyři pětiny těla. Obličej je tou nejméně...

Trpí, když bere za kliku, nese nákup i při samotné chůzi. Kvůli vzácné formě ichtyózy se Marii Žampachové tvoří kůže...

Za extrémní sucho může anomálie. Počasí v Evropě je naruby

Vyschlý rybník v Budči na Třebíčsku.

V Helsinkách se opalují, na Jadranu prší. Proto je v Česku sucho už nyní. A dva či tři deštivé dny sucho nezaženou....



Rusko slavnostně otevřelo most na Krym, Putin po něm přejel v kamazu

Ruský prezident Vladimir Putin za volantem kamazu při slavnostním otevření...

Rusko a anektovaný poloostrov Krym od úterý spojuje nový most. Slavnostně ho otevřel prezident Vladimir Putin, který po...

Učitelka se na Instagram vyfotila při orálním sexu, dostala výpověď

(Ilustrační snímek)

Česká školní inspekce řeší stížnost na třídní učitelku jedné z pardubických základních škol. Na svůj profil na sociální...

Člen ODS nazval vévodkyni cikánkou. Omluví se, nebo končí, reaguje Fiala

Ředitel středočeské ZOO Chleby René Franěk označil vévodkyni ze Sussexu Meghan...

Člen ODS a ředitel Zoo Chleby René Franěk označil vévodkyni ze Sussexu Meghan Markle, s níž se o víkendu oženil britský...

Další z rubriky

Policie vyšetřování zpackala, tvrdí Kuciakův otec. Ve hře je albánská stopa

Novináři zapalují ve slovenském Trenčíně svíčky na památku zavražděného kolegy...

Otec zavražděného slovenského novináře Jozef Kuciak kritizuje policii za průběh vyšetřování. Podle něj hrozí...

Léčba byla deprimující, promluvila Skripalová. Chce se vrátit do Ruska

Julija Skripalová během rozhovoru pro britská média. Léčbu po útoku nervovým...

Dcera otráveného ruského exagenta Sergeje Skripala poprvé od březnového incidentu v britském Salisbury mluvila přímo se...

Izrael namíchla parodie songu z Eurovize, v níž se pěje o masakru v Gaze

Palestinské protesty na hranicích Gazy (14. května 2018)

Diplomatickou stížnost Izraele vyvolal nizozemský satirický pořad, ve kterém byla uvedena parodie vítězné písně letošní...

Najdete na iDNES.cz