V nedělních Otázkách Václava Moravce přiblížil ministr kultury Jiří Besser z TOP 09 detaily chystanou "revoluci" ve financování českého filmu. Do Státního fondu na podporu kinematografie již nemá téct každoročně 150 milionů pocházejících z výnosů reklamy na České televizi, tato finanční odpovědnost se přesune na soukromé digitální televize.
Zástupci Novy a Primy s tímto krokem souhlasí, zatímco nejmladší a zároveň nejmenší ze tří soukromých stanic, TV Barrandov, není návrhem příliš nadšená.
"Je rozdíl být na trhu osmnáct let, nebo tři roky v čase krize," řekla na ČT generální ředitelka nejmenší stanice Janka Vozárová. Návrh jí připadá vůči TV Barrandov diskriminační.
Podle navrhované novely se na stanicích ČT1, ČT24 a na webu ČT nemá objevit již vůbec žádná reklama, na kanálech ČT2 a ČT4 má reklama zůstat v rozsahu 0,5 % vysílacího času.
Zároveň Česká televize přestane odevzdávat z reklamních příjmů 150 milionů korun do fondu na podporu kinematografie. Tato povinnost má přejít právě na soukromé televize, a to ve výši 2 % hrubých příjmů z reklamy.
"Loni byly hrubé příjmy z reklamy u soukromých televizí asi osm miliard, do fondu by tedy odešlo celkem 160 milionů," doplnil ministr Besser. Generální ředitel TV Nova Jan Andruško doplnil, že vzhledem k očekávanému nárůstu příjmů z reklamy vzhledem k odeznívání světové krize budou příjmy fondu růst.