Šéf dopravní policie Zdeněk Bambas on-line

Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru
velikost textu:
vydáno 7.11.2005 11:00
České řidiče čeká příští rok řada změn. Tou nejpodstatnější je bodový systém. Na otázky čtenářů iDNES odpovídal ředitel dopravní policie Zdeněk Bambas.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 7. listopadu 2005 do 11:20

OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat, jakym zpusobem chcete byt dusledni pri kontrole dopravnich policistu, aby se "nekseftovalo" s body? ratcatcher
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Probíhají pilotní projekty dokumentování všeho, co se na silnici děje. Obrazem i zvukem. Tento technický doplněk normální kontroly policistů povede ke snížení korupce. 7.11.2005 11:37
OTÁZKA: Vazeny pane Bambasi, posledni dobou se z medii dozvidame o moznosti placeni pokut platebnimi kartami. Zajimalo by me, zda byl vybran konretni dodavatel reseni a sluzeb. Dekuji, Nada Mrnousova. nadia.mrnousova@bull.cz
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Výběrové řízení na dodávku platebních terminálů probíhá a nasazení terminálů by mělo být do konce letošního roku. Opět ale půjde pouze o pilotní projekt padesáti terminálů, další nasazení bude až podle vyhodnocení pilotního projektu. 7.11.2005 11:39
OTÁZKA: Dobrý den, 1) V sazebníku bodů je uvedeno potrestání 4-my body za nedání přednosti chodci na přechodu, nezdá se vám to příliž. Lidé budou pouštět každou babku a doprava ve větších městech zkolabuje.. 2) Dosavadní praxe řidičů byla, že pokud dali policistovy částku rovnou do kapsy, vyřešili pokudu zhruba za 50% peněz Nyní se obávám, že to vyřeší za 100% peněz do kapsy a bez lístečku, jen proto aby nedostalii body. Už se vaši policisté těší na plnější kapsy? Čmolda
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: 1. Je žádoucí, aby řidiči umožnili přejít po přechodu každé babce, má stejná práva jako kdokoliv jiný. Doprava nezkolabuje, když nezkolabovala ve zbytku civilizované Evropy, není důvod, aby zkolabovala u nás. 2. Zkorumpovanost se už bude jenom snižovat. 7.11.2005 11:41
OTÁZKA: Dobrý den, Vaše jméno je skutečné, nebo se jedná o "umělecké", abyste u Policie ČR lépe zapadl? Prdkin
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Je skutečné. 7.11.2005 11:41
OTÁZKA: Dobrý den, kolik má dopravní policie celkem zaměstnanců? Děkuji. Zdeněk Z.
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: 1500 policistů dohlížejících na silniční provoz a asi 1600 policistů šetřících dopravní nehody. K tomu asi 100 dopravních inženýrů. 7.11.2005 11:42
OTÁZKA: Dobrý den, bylo by možno dát pojišťovnám přístup do registru trestných bodů? Špatní řidiči by pak měli vyšší povinné ručení, popř. pojištění -Chilli-
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Otázka patří ministerstvu dopravy, já bych se za to přimlouval. 7.11.2005 11:43
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký způsobem bude bodový systém realizován, kam budou body zaznamenány, kde budou upravovány a jakým způsobem je bude moci hlídka ověřit? Děkuji. Marek
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Až bude věc fungovat tak, jak má, vše půjde elektronickou cestou a to místo, kam se body budou zapisovat, je karta řidiče. Policie do ní bude mít přístup. 7.11.2005 11:44
OTÁZKA: Dobrý den myslíte si,že policie bude někdy schopna včas řešit dopravní nehody?zatím mám jen zkušenost stím,že po nahlášení dopravní nehody se dozvým pokud nedošlo k újmě na zdraví tak u vás budem tak za 3 hodiny chcete čekat? J.P.
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Až budou řidiči méně bourat, policie šetření stihne dřív. Dnes bohužel opravdu mají přednost nehody se zraněním, nehody blokující důležité komunikace. Nový zákon umožní nehody se škodou do 50 tisíc vyřídit bez policie. 7.11.2005 11:45
OTÁZKA: Kdy vyjede policie do provozu s rychlými auty a kamerami a budou chytat arogantní piráty silnic? Petr
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Už vyjela. Jenom těch osmnáct aut je málo na to, aby byla dobře vidět. 7.11.2005 11:46
OTÁZKA: Dobrý den,chtěl bych se zeptat,kdy budete konečně pořádně trestat jízdu v Praze na červenou.Věřte, že je to nešvar čím dál tím větší a policistu nevidíte.Stále se skrývají na známých místech se svými radary,což nelze považovat za prevenci bezpečnosti provozu.Děkuji Mirek
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Jízda na červenou je jeden z významných policií preferovaných přestupků a omezí ji předpokládám bodový systém. Policie se neskrývá na známých místech, ale opravdu všude zastavovat vozidla nejde. 7.11.2005 11:48
OTÁZKA: Co uděláte s tím, že auto této společnosti (tj. letištní taxy Visa - VW Passat, popř. dodávka VW Transporter, Ducat - AIRPORT-CENTRUM), denně všichni ohrožují provoz mezi letištěm a centrem - hlavně Evropská ulice (až 160 km/hod, ale většinou jezdí 90-100 km/hod - je tam 50 km/hod, 65 km/hod by bylo rozumné a bezpečné), kličkování, jízda na červenou (pokud spěchají na letiště pro turisty, tak kolikrát jedou normálně všechny světla na Evropský na plnou červenou jako kdyby tam ty světla nebyly). dále nedržují bezpečnou vzdálenost, vynucují si jízdu nalepením na nárazník atd. Jak tohleto budete řešit? všichni to ví a nikdo je nekontroluje a nehlídá! nebo kdo má prachy tak je nepostižitelný? Cedaz, s.r.o.
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Probíhá nákup asi 140 laserových měřičů rychlosti spřažených s digitálními fotoaparáty, věřím že nám pomůžou i proti těmto řidičům. 7.11.2005 11:50
OTÁZKA: Myslíte, že třeba ve srovnáním s policií v okolních státech je co dohánět? A co USA? Aleš MAJA Slabý
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Ano, ale nejenom srovnáním policií. Ono i srovnání řidičské veřejnosti, zejména se Spojenými státy, dopadá velmi smutně. 7.11.2005 11:51
OTÁZKA: Dobrý den. Kolik pokut nebo kolik peněz musí každý měsíc vybrat jeden policista? Určuje to ředitelství nebo je to pouze iniciativa velitelů okrsků? Wilda
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Neurčuje to ani ředitelství, ani okresní ředitelé. Není žádná povinnost vybrat nějakou sumu nebo potrestat konkrétní počet přestupků. Bylo tomu tak však ve vzdálenější minulosti. 7.11.2005 11:52
OTÁZKA: Dobry den, narazite na to, ze nemuzete merit tam kde byste chteli. Proc tam nedate trojnozku a ridice si nepredvolate? Merit na "tutovych" mistech je vazne nesmysl, nemyslite? jenda
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Efekt předvolávání řidičů je omezen možností vymluvit se na osobu blízkou. Nejefektivnější je řešit přestupek na silnici, postihneme každého, i takového, co nemůže trefit na poštu převzít si předvolání, a sankce ihned po přestupku má nejlepší preventivní efekt. 7.11.2005 11:54
OTÁZKA: Dobrý den, já si osobně myslím, že to je jen bič na normální lidi a ti piráti silnic si stejně najdou cestičku, jak to obejít. Ale souhlasím, že je dobré mít bič na řidiče, protože si spousta řidičů dělá co chce. Mějte se. Pavel
Zdeněk Bambas během on-line rozhovoru ODPOVĚĎ: Normální řidič, který nepáchá přestupky a není přistihován policií každou chvíli, se nemá důvod bát bodového systému. Je to naopak prostředek pouze proti chronicky neukázněným řidičům. 7.11.2005 11:55

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.