Zatím to nevypadá, že by se vám velkolepě ohlášená akce proti neplatičům zrovna dařila.
Víte, to je složité. Každý rok nám přestávalo platit 20-30 tisíc lidí a vy víte, že poplatek zůstává už osm let ve stejné výši. Chceme jen poctivě získat to, co nám patří. Mimo jiné i proto, že stávající stav je nespravedlivý vůči těm, kteří poctivě platí.
Ale řadu z nich teď úplně zbytečně obtěžujete.
Z toho samozřejmě nejsem šťastný a není to naším záměrem. Ale kdo nic nedělá, ten nic nezkazí. Poslali jsme desetitisíce, možná statisíce dopisů. Při takovém množství je určité procento chyb prostě nevyhnutelné. Z dat, která mám k dispozici, vyplývá, že oprávněné byly zatím stížnosti jen několika jednotlivců. A těm jsme pochopitelně připraveni se omluvit a uhradit jim všechny náklady.
Proč musí lidé volat na číslo, kde platí 38 korun za minutu a často trvá deset minut, než se vůbec dovolají na spojovatelku?
Ty linky jsou teď zahlcené, doporučujeme lidem, aby několik dní počkali. Navíc je možné obrátit se na nás i prostřednictvím dopisů nebo internetu, což je výrazně levnější. Navíc jsme prodloužili dobu, kterou mají lidé na zaplacení svého dluhu, z jedenadvaceti na třicet dní. Kdybych měl peníze, přijmu dvacet lidí a lidi budou moci volat zadarmo. Jenže já ty peníze nemám.
Vaše akce přišla v období, kdy Sněmovna znovu jedná o navýšení poplatků.
Nebojíte se, že poslanci s rozčilenými voliči za zády budou s přidáním peněz velmi váhat?
Proboha, vždyť to byli právě poslanci, kteří po nás vždycky chtěli průhledné a co nejšetrnější hospodaření. Mohli by chápat, že o svá práva bojujeme.
Teď možná hrozí, že se akce, která byla od počátku zamýšlena jako součást lobbingu za vyšší poplatky, nakonec obrátí proti vám.
To je hypotetická otázka. To, co děláme, přece není zlé, nebo dokonce nelegální. Opravdu to není žádná lumpárna.