Vyplývá to z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
Největšími zadavateli přímé display reklamy byli Tipsport s útratou 21,3 milionu, druhý Lidl do reklamy na internetu investoval 20,5 milionu a třetí Alza.cz pak 15,7 milionu korun.
Nejvíce reklamních příjmů inkasoval Seznam, a to 480 milionů korun v ceníkových cenách. Následuje MAFRA s příjmem 368 milionů a Czech News Center se 160 miliony korun. Na dalších místech jsou Economia a Vltava Labe Media.
„Podzimní sezonní růst návštěvnosti v kombinaci s druhou vlnou pandemie stojí za zvýšením návštěvnosti zejména zpravodajských online médií a také webů zaměřených na zdraví. Volnější vládní opatření proti šíření koronaviru ve srovnání s jarními měsíci jsou pravděpodobně důvodem toho, že návštěvnost zatím nedosáhla březnových čísel,“ uvedla výkonná ředitelka SPIR Jana Břeská.
Na internet se na podzim připojovalo 7,8 milionu uživatelů starších deseti let, 5,9 milionu z nich se k internetu připojilo z mobilního zařízení, přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 922 000 lidí.