Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sdružení nesouhlasí s výměnou mostů

  18:41aktualizováno  18:41
Praha - Nové železniční mosty nad Seifertovou ulicí hned tak nebudou. Jejich výstavbu zastavilo odvolání občanského sdružení Ateliér pro životní prostředí. Tři staré mosty byly odtud odstraněny o víkendu a vlaky, které tudy jezdí na hlavní nádraží, jsou odkloněny po trati přes Malešice a Vršovice nebo na jiná pražská nádraží. Lidem se tak cesta do centra prodlouží až o několik desítek minut. V současné době nelze podle tiskového mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského říci, zda stavba bude stát týdny nebo měsíce.

"Záleží na tom, jak se rychle Drážní úřad vypořádá s námitkami sdružení," tvrdí.

Desítky vlaků, které do metropole přijíždějí od Kolína a Lysé nad Labem, musí jet do centra oklikou. Cesta na hlavní nádraží se tak zhruba o dvacet minut prodlouží. Tyto spoje, převážně rychlíky a vlaky Eurocity, však oficiálně žádné zpoždění nemají.

Delší jízdní dobu jim pracovníci drah zapsali do jízdního řádu. Další vlaky končí na nádraží ve Vysočanech nebo zajíždějí do Holešovic. Výluka tak postihuje mnoho lidí, kteří se do centra dostávají obtížněji městskou dopravou.

"Staré mosty jsme již museli sundat, protože byly v havarijním stavu a mohly spadnout rovnou do Seifertovy ulice," zdůraznil mluvčí Šťáhlavský. Tomu rázně oponuje právní zástupce Ateliéru Petr Kužvart. "Havarijní stav je pro ně pouze záminkou. Oni pouze obešli stavební povolení, a chtějí si vynutit pokračování stavby."

Sdružení nejvíce vadí vyústění kolejí z nového mostu pod Vítkovem. "To by přímo navázalo na tunel pod kopcem a ten my nechceme, protože by se zlikvidoval jeden z mála zdejších parků," tvrdí Kužvart.

Nové přemostění Seifertovy potřebuje hlavní nádraží i z dalšího důvodu. Pracovníci Českých drah zde musí zřídit nové výhybky, které by měly umožnit bezpečnější jízdu vlaků. Ty nynější jsou v takovém stavu, že se přes ně dá jezdit pouze desetikilometrovou rychlostí. Ohrožují i bezpečnost železniční dopravy. "Ostré oblouky výměn asi zavinily vykolejení vagonu před dvěma lety," míní Šťáhlavský.

Severní část hlavního nádraží se podle něj musí zcela přestavět, jinak je další jeho rozvoj nemyslitelný. Nový most pomůže částečně i Praze. Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek tvrdí, že bude vyšší asi o třicet centimetrů. Zároveň má být také širší a umožní rozšíření komunikace pod ním.

Původních sedm železničních mostů nad Seifertovou ulicí nahradí podle projektu Českých drah čtyři. Občanskému sdružení Ateliér se však demontáž mostů, která začala před deseti dny nelíbí. Nová stavba prý nebude zapadat do okolí a naruší životní prostředí na Žižkově. (20. listopadu 2001)

Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Po těžké nemoci zemřela ve věku 49 let wimbledonská vítězka Jana Novotná

Wimbledonská vítězka Jana Novotná (1998)

Český tenis přišel o jednu ze svých nejvýraznějších osobností, v neděli zemřela wimbledonská šampionka Jana Novotná....

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...



Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...

U požáru motorestu na dálnici D10 zasahovali hasiči i v noci

Motorest Čtyři kameny u dálnice D10 nedaleko Hlavence u Prahy na snímku z 19....

Středočeští hasiči v noci na neděli pokračovali v hašení požáru motorestu Čtyři kameny na mladoboleslavské dálnici...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Další z rubriky

Úsekové měření na D1 zahltilo úřad, na osmdesátce se řidiči řítí i 150

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Radnice ve Velkém Meziříčí je zahlcená vyřizováním přestupků řidičů, kteří na dálnici D1 překračují na opravovaném...

BLOG: Povede sněmovní bezpečnostní výbor prokremelský konspirátor?

Kandidát SPD do čela výboru pro bezpečnost Radek Koten

Do čela poslaneckého bezpečnostního výboru se možná už brzy postaví nový poslanec Radek Koten z SPD. Mikrovlnky jsou...

Pardubický zámek čeká revoluce bez galerie navržená esy mezi architekty

Josef Pleskot a Petr Všetečka, dva z trojice architektů, kteří pomáhají...

Pardubický zámek bude více patřit Pernštejnům a návštěvníkům zámku. Z renesančního klenotu Pardubic se odstěhuje...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.