Český statistický úřad (ČSÚ) k tomu bude na speciálních facebookových a instagramových stránkách využívat nejrůznější formáty příspěvků, například vizuály, videa, kvízy, cizojazyčné posty pro národnostní menšiny nebo stories.
Do kampaně se podle tiskové zprávy zapojí také několik influencerů, kteří mají potenciál oslovit danou cílovou skupinu a přesvědčit ji, že sečíst se má smysl.
„Kampaň ladíme vstřícně a motivačně. Lidé jsou sice ze zákona povinni potřebné údaje poskytnout, ale my bychom je chtěli přesvědčit, že aktivním vyplněním sčítacích formulářů přispějí ke svému lepšímu životu. I sociální sítě tak zvýší povědomí o prospěšnosti a konkrétním využití dat ze sčítání,“ vysvětlil předseda ČSÚ Marek Rojíček.
ČSÚ bude o sčítání informovat i prostřednictvím svých současných sociální sítí.
ČSÚ má ke Sčítání 2021 připravenou komplexní komunikační kampaň, která kromě sociálních sítí zahrnuje také internetovou reklamu v online prostoru, reklamní spoty v televizích či v Českém rozhlase. Zároveň nabídne rozsáhlou informační podporu prostřednictvím webových stránek sčítání, kontaktního centra nebo chatbota.
Cílem sčítání je získat přesná a aktuální data, která slouží k efektivnějšímu plánování mnoha aspektů veřejného života včetně vzdělávání, zdravotní a sociální péče či integrovaného záchranného systému.
Sčítání je připravováno primárně jako online, a to vůbec poprvé v historii Česka. Od 27. března se lidé budou moci sečíst jednoduše a bezpečně přes internet . Zákonnou povinnost tak mohou snadno splnit z domova bez kontaktu se sčítacím komisařem nebo návštěvy kontaktního místa.