Airbus A330-200 přitom není zcela nový, francouzská vláda ho koupila od letecké společnosti Air Caraïbes a nyní na něm pracují technici v hangáru na letišti Bordeaux-Merignac. Až z něj v říjnu vyjede na letištní plochu, bude to zcela jiný stroj. Alespoň uvnitř.
Místo původních 324 sedadel v něm bude místo pro šedesát lidí a podle serveru Canard enchaîné v něm nebude chybět i vana, kterou prý Sarkozy upřednostnil před sprchou. Dálkové lety bude prezidentovi a některým členům vlády dále zpříjemňovat ložnice, zasedací místnost, telefony, faxy či počítače.
Renovace vládního airbusu přijde francouzské ministerstvo obrany na 176 milionů eur (přes čtyři miliardy korun). Některá média už překřtila stroj po vzoru amerického Air Force One na Air Sarko One.
Vybavení na úrovni páté světové velmoci
Mluvčí francouzské vlády Luc Chatel na stroji ale nevidí nic okázalého, existenci vany ovšem nepotvrdil. "Nemám detaily o příštím prezidentském letounu," odvětil na dotaz novinářů a dodal, že nemá pocit, že by technici vanu do letounu instalovali.
Chatel také upozornil na fakt, že Sarkozy cestuje často do vzdálených míst a potřebuje pro výkon své funkce některá zařízení, ať už z hlediska komunikace nebo pracovního místa. "Je tady jednoduše touha mít vybavení na úrovni páté světové velmoci," nechal se slyšet mluvčí.
Francouzská hlava státu nicméně nedávno vyzvala členy svého parlamentu, aby kvůli finanční krizi snížili své výdaje a to i za cenu propuštění zaměstnanců, připomněl server libération.fr.