Starosta Jiří Otta i trenér Petr Novák hovoří o hale jako o hotové věci. "Vím, že náš investor do toho stoprocentně jde," řekl trenér Novák.
"Investor chce sice halu postavit, ale provozovat ji neplánuje. Budou spolu řešit podrobnosti pronájmu," uvedl Otta. Provozovat by ji měl Český svaz rychlobruslení. Otta je přesvědčen, že smlouvy s investorem podepíše obec Velký Osek v dubnu. A hned poté začnou práce na stavbě první rychlobruslařské haly v Česku.
Může jednání s investorem ještě na něčem "krachnout"?
"Vadí mu nestabilní prostředí," tvrdí Otta. "Bojí se, že podepíše smlouvu, začne stavět a parlament se usnese, že zvýší daň z rychlobruslařských hal," vysvětluje. Nabídl mu proto alespoň záruky ze strany obce: "Například že nebudeme zvyšovat daň z nemovitostí." Ale že se stavět nebude, si nepřipouští – stejně jako architekt Arnošt Navrátil.
Oba už vyjednávají se Správou železniční dopravní cesty, že dvě stě metrů od areálu vyroste nová zastávka spojující Osek se zhruba padesát kilometrů vzdálenou Prahou kyvadlovou dopravou. "Pokud bude potřeba, jsme připraveni jednat a maximálně pomoct," potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Je možné, aby případná nová stanice nesla jméno největší současné sportovní celebrity v Česku? "Kdyby se tak jmenoval i stadion, bylo by to možné, Drážní úřad vždy hledá nejbližší místo," říká Halla.
Rychlobruslařské sportoviště by nemělo sloužit jen dvojnásobné olympijské vítězce Martině Sáblíkové a hrstce registrovaných rychlobruslařů. "Vně ledového oválu bude ještě betonový ovál pro kolečkové brusle a uvnitř dvě hřiště," řekl architekt Navrátil. V Oseku by mohly trénovat hokejové týmy, bruslaři, ale například i školy.
Čtěte v sobotní MF DNES
Více o rychlobruslařské dráze, ve které by mohla trénovat nejen Martina Sáblíková , čtěte v sobotním vydání MF DNES.