Společnost IrAero, jejíž letoun zajišťoval charterový let ze sibiřské Sabetty do Domodědova, ujistila, že letadlo je v pořádku, stejně tak cestující, ale incident je nutné objasnit. Přistáním se zabývá prokuratura.
„Zatím jako základní verzi posuzujeme počínání posádky ve složitých meteorologických podmínkách. Piloti se mohli za nedostatečné viditelnosti dopustit chyby,“ uvedl zdroj agentury Interfax.
Domodědovo disponuje zatím dvěma vzletovými a přistávacími drahami, třetí se staví od roku 2014. Vypadá skoro jako dokončená a vede souběžně s jednou ze stávajících drah.
Loni v květnu si nouzové přistání letounu SSJ-100 společnosti Aeroflot na jiném moskevském letišti, Šeremeťjevo, vyžádalo životy 41 lidí, včetně jednoho člena posádky. Ze 78 lidí na palubě přežilo jen 37.
V Moskvě přistálo letadlo v plamenech. Přežilo 37 lidí, zbylých 41 zahynulo |
Společnost IrAero podle zpráv médií z minulého týdne požádalo výrobce letounů SSJ-100, aby jí uhradil ztráty ve výši 1,9 miliardy rublů (asi 700 milionů korun), způsobené neuspokojivým technickým stavem nových letadel. Z devíti strojů SSJ-100 v parku aerolinek je momentálně letuschopných jen pět.
Server Newsru.com poznamenal, že letoun SSJ-100 byl vyvinut především s myšlenkou na vývoz, ale na světovém trhu neobstál právě kvůli potížím se servisem a udržením v letuschopném stavu.
Ze 186 vyrobených strojů třetina létá v barvách Aeroflotu v „netržních podmínkách“. Stroje jsou sestaveny z mnoha zahraničních součástek a provozovatelé si stěžují, že kvůli nedostatku náhradních dílů jsou běžné odstávky trvající celé měsíce.
V Moskvě přistálo letadlo v plamenech (květen 2019):